איך לשמור על תהליך עיצוב יעיל באירגון עם הרבה גורמים מעורבים?
כאשת מקצוע אני מגיעה עם ציפיות שיתנו לי את המפתחות, ויגידו לי צאי לדרך, אנחנו סומכים עלייך.
עם זאת, במערכות מורכבות כמו חברות וארגונים גדולים, תהליך קבלת ההחלטות יכול להפוך לנסיעה רבת משתתפים.
מעורבות של מספר רב של בעלי עניין- מנכ”לים, חברי הנהלה, ראשי מחלקות ועוד – היא דבר טבעי וגם מביאה זוויות ראיה נוספות וחשובות. אך כאשר כל גורם מביא אתו את טעמו, דעתו, ונקודת מבטו האישית, ללא תיאום, עלול להיווצר חוסר איזון טוב בתהליך הזה.
האתגר הגדול בעבודה מול גופים גדולים, אם לדייק, הוא לא ספציפית ריבוי של בעלי עניין, אלא בניהול לא יעיל של תהליך קבלת ההחלטות.
אם אין מוקד ברור שאליו מתנקזות ההערות והמשובים, זה גורם להשקעה של אנרגיה בכיוונים לא נכונים, מאט את הקצב, מבזבז משאבים, ועל חשבון התוצאה והפתרון היצירתי. כמעצבת גרפית אני פוגשת את זה לא מעט.
כדי למנוע את זה, כבר בתחילת הדרך, מתחילים עם תיאום ציפיות. חשוב לי להעלות את השאלה: מי מקבלי ההחלטות בפועל?
זו שיחה חשובה, לא רק עבורי כנותנת שירות, אלא גם עבורכם, כלקוחות שרוצים שההשקעה בעיצוב תביא תוצאה מוצלחת עם תהליך נכון ויעיל. שיאפשר לי להביא פתרונות המבוססים על הניסיון שלי מצד אחד ומצד שני יאפשר קריאטיביות משוחררת, ופתרונות עיצוב מדהימים.
אז בואו נתאם ציפיות, ונצא לדרך 🙂