ההבדל בין דף נחיתה לאתר תדמית

זה לא נדיר שלקוחות מבקשים ממני עיצוב והקמת דף נחיתה, והם בעצם מתכוונים לאתר תדמית שהוא OnePager. לכן כתבתי מאמר על הנושא החשוב הזה. ברגע שתדעו זה יקל גם עליכם לבקש בדיוק את מה שאתם צריכים, כי רק אתם יודעים לאן אתם רוצים להגיע ומה המטרות.
אז למרות ששניהם, גם דף נחיתה וגם אתר תדמית, הם עמודי אינטרנט ויש להם במשותף דברים מאוד דומים, תראו שיש גם הבדלים מאוד משמעותיים ביניהם, השימוש בהם הוא אחר לגמרי, גם מבחינה אסטרטגית, גם מבחינת יישום ואפילו מבחינת עיצוב, כי כמו שכבר כתבתי בעבר, עיצוב משרת תוכן ואסטרטגיה. אז לפני הכל, ההבדל העיקרי בין אתר תדמית לדף נחיתה הוא בעצם במטרה שלהם.

אתר תדמית OnePager

אתר תדמית הוא בדרך כלל אתר פשוט המורכב מדף הבית. אתר יוצר נוכחות מקוונת עבור העסק. המטרה שלו היא להביא לקוחות חדשים, להכיר להם את העסק, להביע את האופי שלו, להציג מוצרים, שירותים, יתרונות וערכים, ולגרום ללקוח הפוטנציאלי להבין איך העסק יכול לפתור לו בעיות קיימות. אתר תדמית מפרט בצורה ויזואלית את כל החלקים המרכזיים שהלקוח שצופה צריך לדעת על מוצר או שירות. כל זה בשילוב של טקסטים, תמונות, ואלמנטים עיצוביים, אתר תדמית צריך למשוך את תשומת הלב של הצופה, ולהציג את המידע החשוב ביותר. 

ההבדל בין אתר תדמית לדף נחיתה

דף נחיתה

אז עכשיו שאתם יודעים מה זה אתר תדמית, נעבור להגדרה של דף נחיתה (באנגלית: Landing Page), דף נחיתה הוא בדיוק כמו שהוא נשמע, זה דף שבו אתה "נוחת" (בדרך כלל לאחר לחיצה על כפתור, לינק או פרסום בקמפיין). דף נחיתה כמו one-pager, גם הוא דף אחד, אך בדרך כלל נוצר ומותאם לקמפיין שיווקי ספציפי. אנשים לוחצים על מודעה מקוונת, ואז הם מופנים לדף הנחיתה, שתוכנן במיוחד עבור המודעה הספציפית, לפעמים דף נחיתה הוא ממש חד פעמי וכשלב לפני שהמשתמש מבצע רכישה או נרשם. דף נחיתה הוא ממוקד למטרה ונושא מאוד ברורים. הרבה עסקים משתמשים בדף נחיתה במטרה לבנות קהילה ולשלוח להם ניוזלטר שבועי או חודשי, וככה הם שומרים על נוכחות לאורך זמן, שלא תלויה בחשיפה אורגנית או ממומנת ברשתות חברתיות.

מחזור החיים של דף נחיתה ליצירת לידים קשור לרוב למשך מסע הפירסום, כך שבדרך כלל מדובר בדף פשוט המכיל טופס לידים למכירה (הכוונה לאיסוף כתובת מייל או ופרטים אחרים) וההתמקדות היא באחוזי המרה. דפי נחיתה לא מציגים את כל מגוון המוצרים והשירותים, אלא שירות או מוצר שנבחר ספציפית לקמפיין הנוכחי, למשל מוצר, מדריך להורדה או הטבה.

העיצוב של דף נחיתה בדרך כלל הוא די פשוט וישיר, עם התמקדות של העיצוב בהנעה לפעולה. ולמרות שצריך להיות באחידות עם המיתוג של העסק, העיצוב יכול לספר סיפור מיוחד על המוצר הספציפי או השירות המיוחד, דרך חוויה ויזואלית ספציפית.

אתר תדמית לעומת דף נחיתה – סיכום

דף נחיתה

  • מכוון  להצגת והגשת הצעה או שירות ספציפיים ומשיכת לקוחות פוטנציאליים, מעודד אותם להצטרף או לבצע פעולה.
  • מכיוון שלרוב מדובר בעמוד עם מחזור חיים ספציפי (קשור להצעה ספציפית), הוא פשוט ואינו גוזל זמן.

  • דגש על שימושיות כדי לתקשר טוב יותר את פרטי ההצעה ולהקל על יצירת הקשר עם הלקוח.

  • קידום דף נחיתה הוא באמצעות קמפיין או לינק ישיר.

אתר תדמית

  • אתר ראשי של העסק, שמורכב מעמוד (המורכב מקטעים), עם Header בראש הדף, וFooter בסיומו.
  • נכס דיגיטלי מכוון למטרת פרזנטציה, הדגשת נקודות חוזק מרכזיות (מקצועיות ועוד) והצגתן בצורה מושכת מבחינה ויזואלית.
  • כל חלקי הדף מעוצבים באופן שיקל על קריאת כל החלקים, תוך יצירת חווית שימוש, ובמטרה לגרום ללקוח לזכור ולחזור.
  • חשוב לבנות תשתית לקידום האתר (SEO) כדי שיגיע לקהל הנכון.

הבדלים מרכזיים:

  1. מטרה: דף הנחיתה מיועד להפניה לפעולה ספציפית, בעוד שאתר תדמית מיועד להצגת מידע רחב ומקיף יותר.
  2. קשר עם קהל: דף הנחיתה מתמקד ביצירת קשר מידי עם קהל, בעוד שאתר תדמית מספק מידע עשיר ואינטראקטיבי למבקרים כלליים בכל זמן.
  3. כמות התוכן והמידע: אתר תדמית מציע יותר תוכן ומידע מאשר דף נחיתה, שכן הוא משמש כמרכז מידע מקיף ומפורט לקהל שמבקר באתר.
  4. עיצוב: דפי נחיתה צריכים להיות מעוצבים כך שיספקו ערך ללקוחות פוטנציאליים ועם הנעה לפעולה ברורה ובולטת, בעוד שאתרי תדמית מתמקדים יותר במשיכה ויזואלית, ביצירתיות ובידול.

עיצוב טוב זה עסק טוב.

מיתוג, בידול ומתחרים

כולם אמרו לך שצריך לעשות מיתוג. וראית את המתחרים שלך כבר עושים את זה. וכבר מביאים אפילו לקוחות. זה מרגיש שהם צעד אחד לפנייך.
לעסק המתחרה כבר בחרו את הצבעים שרצית, הלוגו מעביר את הרעיון שחלמת עליו, ואפילו הוייב זה בדיוק אותו וייב שרצית לעסק שלך. והתחושה שנשארת מאחור עם עסק מדשדש אוכלת אותך.
תיאורטית ברור שהיתה לך את האפשרות לפנות למעצבת גרפית שתיצור מיתוג חלומי מ-0, אבל עכשיו העסק של המתחרים שלך כבר נראה מקצועי ומושך.

מיתוג ועיצוב גרפי

אז אני כאן להגיד לך שהרווחת!! הרווחת לעשות בידול יותר טוב, כי יש לך עכשיו למה להשוות. כשהמתחרה או המתחרים שלך כבר ממותגים, יש לך את היכולת לבחון אותם, ולא לשכפל את המיתוג שלהם, אלא ליהפך. לבדל ועל הבסיס הזה מעצבת גרפית תיצור מיתוג שהוא לא רק יפה ומרשים, אלא גם עובד נכון בזירה השיווקית (למי שמכיר/ה את המושג בשיווק האוקיינוס האדום), ככה עובדים המותגים המצליחים והמוכרים בעולם, הם בודקים ומבדלים את עצמם ממתחרים, וכך גם עסק קטן צריך לפעול.

אז מה עושים? קודם כל מגדירים את העסק (מיהו, מהו, קהל היעד, שירותים, מוצרים, ערכים), ולאן רוצים להגיע. לאחר מכן בודקים מי המתחרים (העקיפים, הישירים, מה החוזקות והחולשות שלהם ומה שלי), ואז כשהמעצבת הגרפית מביאה לביטוי את כל המחקר במיתוג, מקבלים תוצאות שאפילו לא חלמנו עליהן.

יש תנועה לעסק, הקהל זוכר אותנו, מסתקרן, מרגיש שהוא רוצה אותנו יותר מהמתחרים, ההכנסה גדלה והכל נהיה פשוט.

מיתוג עובד, אבל צריך לעשות אותו נכון, לא רק יפה, אלא שיעזור לעסק להביא קהל, להשאיר אותו, לחבר אותו. וכך ליצור מיתוג שישרת את העסק לכל אורך הדרך השיווקית בכל נקודות המפגש עם לקוחות ותיקים או חדשים.

עיצוב טוב זה עסק טוב.

8 הלוגואים הכי יקרים בעולם

כמה עולה לוגו? האפשרויות לתימחור הן מגוונות ממאות ועד סכומים של עשר ספרות ויותר. במאמר הזה, אספתי את הלוגואים היקרים ביותר בעולם, כולל לוגואים שחודשו.

עיצוב לוגו הינו החלק החשוב ביותר ביצירת זהות מותג של עסק או חברה. לוגו של עסק צריך לבטא את המהות של העסק, מי הוא, ומה הוא עושה. מה הערכים שלו, האישיות שלו. זהו סמל, שמעביר רעיון ומידע, על בסיס תפיסות תרבותיות, וגבולות שפה. לוגו הוא אלמנט חשוב בזהות מותג וחברות מוכנות להשקיע הרבה מאמץ בחקר, תיכנון, ועלויות כספיות בכדי ליצור לוגו זכיר ומוצלח שייצג את העסק שלהן באופן המקסימלי ולטווח הרחוק.

חלק מהחברות המוכרות בעולם שילמו לא מעט כסף עבור עיצוב הלוגו שלהן או עבור מיתוג מחדש

1. סימנטק  – Symantec

המרכיב המרכזי של הלוגו הוא סימן הוי המציין שהפעולה הצליחה, הוי נלקח מהלוגו של החברה שאוחדה VeriSign. מצד אחד הוא נשאר מוכר לצרכנים שנשארו נאמנים למותג אמין ומוערך ובנוסף מתאים באופן אידיאלי למה שהחברה ספציפית מספקת – אבטחת אתרים. יש לציין שהיו מרכיבים נוספים בעיסקה הזו. את הפונט שינו וויתרו על הסריפים, לפונט קליל במראה חדיש יותר.

עלות: 1,280,000 $

2. חברת הדלק – BP

מדובר במיתוג מחדש של בריטיש פטרוליום, שנעשה בשנת -2008. הסמל נראה כמו פרח ירוק וצהוב. הלוגו נוצר על ידי Landor Associates. חברת המיתוג, לדבריהם הלוגו מסמל את השינוי של הארגון, ואת המחויבות שלו לרדוף אחר צורות טבעיות יותר של אנרגיה. העיצוב נועד לשדר תדמית נקייה וידידותית לסביבה, בעצם צימצום נזקים עבור חברת הדלק שהיתה אחראית לדליפות נפט הרסניות וגדולות (תמונות הקורמורנים  האומללים על החוף מלאי נפט שלא ישכחו).

עלות: 211,000,000 $

3. Accenture

בשנת 2000 עברה אנדרסן ייעוץ מיתוג מחדש לחלוטין והפכה מ-Landor Associates ל – Accenture. הלוגו החדש, בעלות של 100 מיליון דולר, כולל סמל שמלווה אותם עד היום, סמל חץ שבכוונתם לייצג גישה חדשנית בדגש על המיקוד של הארגון בעתיד ובפיתוח טכנולוגיה, צמיחה ושיפור. הלוגו נבחר אחרי 50 הצעות עיצוב ללוגו, שנדחו!

עלות: 100,000,000 $ 

5. Posten Norge

שירות הדואר הלאומי של נורבגיה, Posten Norge, השקיע הרבה בעיצוב לוגו מחודש בשנת 2008. העיצוב פשוט ונקי, ולא הזכיר בכלל את הלוגו הקודם (למעט שימוש באותם צבעי המיתוג), כדי להביא אסטרטגיה של מודרניזציה, עם סמל בצורת כדור, שנועד לייצג חדשנות, והצלחה עולמית.

עלות: 55,000,000 $

4. בנק ANZ

כאשר קבוצת הבנקאות של אוסטרליה וניו זילנד (ANZ) התמזגו, החברה עברה מיתוג מחדש וקמפיין שיווקי בשנת- 2009 שהסתיים ב2012, הבנק הוציא 15 מיליון דולר על הלוגו החדש שלו בעקבות צורך לתדמית חדשה. התיכנון והיצירה שלו לקחו 8 חודשים, הסמל שלו מייצג דמות אדם, במאמץ מכוון לגרום לחברה להיראות ממוקדת יותר בבני אדם. הארגון גם ערך מחקר משמעותי כדי להבטיח שהסמל יעבוד בכל מדינה ברחבי העולם. ותיכנון ומחקר כזה בהחלט משפיע על תימחור של לוגו או מיתוג

עלות: 15,000,000 $

5. רשת BBC

הלוגו של תאגיד השידור הבריטי (BBC) הציג את הלוגו החדש שלו ב-1997, שכלל שיפוץ משמעותי של זהות המותג שלו עבר כמה גילגולים לאורך עשרות שנים, אך הבסיס נשאר זהה, של אותיות לבנות ממוסגרות בריבועים, ולכן זכה לביקורת על המחיר השערורייתי ששולם עבור השינוי הזה.

עלות: 1,800,000 $

5. בנק Citybank

עוד אחד מעיצובי הלוגו היקרים ביותר בהיסטוריה, הלוגו הנוכחי של CitiBank עלה לחברה בסביבות 1.5 מיליון דולר.

לארגון, תת-חטיבה של התאגיד הרב לאומי Citigroup, יש נוכחות גלובלית מסיבית ב-19 מדינות. עם זאת בחשבון, אין זה פלא שהחברה לא הייתה מוכנה לחתוך שום פינות בעיצוב הלוגו שלה.

מעניין, רכישת הלוגו הייתה חלק מתקציב חידוש מותג בסך 10 מיליון דולר שיישם סיטיבנק כאשר החברה רצתה לשדרג את התדמית שלה. הלוגו הפשוט והמוצלח נוצר על-ידי פנטגרם. פולה שר ציירה בתחילה את הלוגו על מפית, על פי כמה סיפורים, מה שהוביל לכך שחברת סיטיגרופ סירבה לשלם את תג המחיר הכבד עבור יצירה פשוטה כל כך. עם זאת, בסופו של דבר, המותג נעתר ואימץ את התדמית החדשה.

עלות: 1,500,000 $

5. פפסי Pepsi

העיצוב המחודש של פפסי זיכה אותו להכנס לרשימה כאחד הלוגואים היקרים ביותר בעולם.

במטרה לבלוט בשוק צפוף שנשלט על ידי קוקה קולה, פפסי הייתה מוכנה להשקיע הרבה יותר עבור הלוגו הנכון. יש לציין שהחברה עיצבה מחדש את הלוגו שלה מספר פעמים במהלך השנים, תוך התנסות עם צבעים וסיגנונות שונים.

הלוגו של מיליון דולר נוצר על ידי פיטר ארנל, מקבוצת המיתוג ארנל. שהקנה ללוגו מראה מינימליסטי ושטוח כדי להדגיש את האופי החדשני והנינוח של המותג.

עלות: 1,000,000 $

עיצוב לוגו מוצלח עבור המותג

עיצוב לוגו הוא הכרחי להחדרת מותג לשוק, וליצירת זהות מוכרת, ובעצם להצלחת המותג. הוא כמובן לא מוכרח לעלות מילוני דולרים כמו המותגים שהוזכרו כאן.

יצירת לוגו שמשקף את האופי, הערכים והמטרות של העסק, ניתן להביא לידי ביטוי את המותג למקסימום, לוגו שיסייע ליצור ולשמר את החזון לאורך זמן. הלוגואים היקרים כוללים גם קווים מנחים לאופן השימוש בלוגו, בגריד, במירווחים, על גבי צבעים שונים ומול אלמנטים אחרים, ואיך יראו בכל גודל ואף ממרחק. מי שמבקר את המחיר, לא מבין את הדרך לעיצוב לוגו, כי הוא לא יכול לראות אותה בלוגו עצמו. לא את התחקיר, הבידול, זה שהמעצב חושב גם על הפתרונות לכל הופעה של הלוגו, ביישום שלו. 

על מנת ליצור לוגו מוצלח לעסק שלך, עדיף לתת את העבודה למי שמומחה לכך. החברות הגדולות משלמות עבור מומחיות ואמינות של המעצב.

אין שני לרושם ראשוני, המותג שלך הוא הפנים של העסק שלך. זוהי התדמית הוויזואלית שיש לאנשים בראש על החברה שלך ומה היא מייצגת.

עיצוב טוב זה עסק טוב!

מיתוג מחדש – 3 שאלות שכדאי לשאול לפני

שום דבר לא נשאר אותו דבר – זה כלל חיים. זה קורה גם בעולם, גם במדינה, וגם לנו באופן אישי, דברים קורים, ומשפיעים, ואנחנו וגם הסביבה שלנו משתנים, לפעמים מה שחשבנו וידענו גם יכול להשתנות מקצה לקצה. גם בעסק, דברים יכולים להשתנות די מהר. ככל שיעברו החודשים והשנים, בעלי עסקים יכולים להתחיל להרגיש שהזהות וכפועל יוצא גם הניראות שיש לעסק כבר לא מתאימה לעסק. ההחלטה למתג מחדש יכולה לקרות ברגע, אבל סביר להניח שזו החלטה גדולה לקבל, וזו הסיבה שצריך להיות בטוח ביחס אליה. מוזמנים להיעזר בשאלות שכתבתי כדי לקבל החלטה נכונה ומודעת.

חושבים על מיתוג מחדש? כך תדעו אם הגיע הזמן:

 

1. האם המותג שלך מרגיש מיושן?

רוב המותגים לא סתם מפסיקים פתאום להיות טובים, אחת הסיבות לכך הוא שהסגנון היה טרנדי ולכן עכשיו (או בעתיד) הוא כבר לא רלונטי.

טרנדים משתנים, וחולפים, כתוצאה מכך זהות המותג שלך תרגיש לך באיזשהו שלב מיושנת כנראה. הטיפ המקצועי שלי הוא לבנות מיתוג שהוא לא טרנדי ואז הוא יתאים לכל תקופה גם בעתיד. כלומר מיתוג שמתבסס על איזון של אלמנטים, של מישחקים ויזואלים שעובדים על תפיסה של העין, פיזיולוגית, ולא משהו אחר שחולף.

אם עולה אצלך ההתלבטות אם למתג מחדש זה אומר שמשהו השתנה ואינו משתקף עוד בזהות הוויזואלית שלך. 

מיתוג חייב לשרת ולייצג את העסק שלך באופן יעיל כדי למשוך לקוחות נכונים, ואם זה לא קורה, הגיע הזמן למיתוג מחדש.

2. האם עבר הרבה זמן מאז שעידכנת את המיתוג שלך?

לא תמיד צריך לעשות מיתוג מחדש מלא, לפעמים ריענון קטן או עדכון זה כל מה שצריך לעסק קטן. אם התקציבים מצומצמים, או שצריך לתעדף אותם, ואולי העסק שלך לא השתנה בצורה כל כך דרמטית עד שיש צורך במיתוג מחדש, אז יש לכך פתרון.

ריענון יכול לכלול עדכון צבעים ופונטים, או הוספת סגנון חדש. אלו שינויים קטנים שלוקחים מעט זמן, והכי חשוב אינם דורשים שינוי של אופי או אסטרטגיית המותג שלך. ביצוע עדכונים קטנים למותג שלך במקום לבצע מיתוג מחדש מלא, הוא דרך ממש חכמה וקלה לניראות מקצועית וטובה ובמקביל להישאר נאמן למותג שלך.

3. האם העסק עבר שינוי במודל העיסקי או האסטרטגי שלו?

כל שינוי במודל העיסקי דורש שינוי בזהות המותג שלך. כי המטרה של מיתוג, ועיצוב גרפי היא לשרת את המסר והחזון של העסק.

תשאלו את עצמכם, האם השינויים גדולים מספיק כדי להצדיק מיתוג מחדש? ומעבר לזה, אם המיתוג הנוכחי יעזור לתקשר את הרעיון או המסר שלך, והאם הוא ימשוך לקוחות חדשים?

לפעמים התקציב נמוך יותר או שיש תקציב רק ללוגו ולא לזהות מותג מלאה, למרות זאת צריך כל הזמן לשקול חידוש מיתוג, או למתג מחדש. כי מיתוג משרת את המטרות של העסק שלך, מותג משרת אותך, ואם לא זה ולא זה, מה הטעם?

עיצוב טוב זה עסק טוב

מתי נכון לשדרג לוגו?

אם יש לך כבר קהל לקוחות נאמן, לא כדאי להחליף לוגו. אפשר ומומלץ להפוך אותו למקצועי!
לשירן עזרא יש מותג מצליח וקהל לקוחות שמכירות אותה, סומכות עליה וקונות ממנה בכמויות. אבל האתגר של המותג שלה היה שהלוגו לא היה קריא. היא פנתה אליי והחלטתי לתת לו כמה תיקונים קטנים ושידרוגים. כך שמצד אחד ישאר זכיר ללקוחות שאולי אפילו לא ישימו לב לשינוי, ומצד שני ישפר את הקריאות, מיני מהפך ללוגוטייפ מוצלח וקריא.

שידרוג לוגו

אז איך נתתי מראה מיקצועי ללוגו ומה עשיתי כאן כדי לשפר קריאות?

👌 ריווחתי אותיות ונתתי מרחב "נשימה"
👌 הסרתי את האיור שיצר קישקוש בעין והעיב על הקריאות של האות A
👌 נתתי ריווחים מאוזנים בין האלמנטים
👌 את הטקסט בעברית החלפתי לפונט תואם לאנגלית. הניתן לקריאה גם כשהלוגו מוקטן.

אם אתם רוצים לשדרג את העסק, כדאי לפנות למעצבת גרפית. בואו נבדוק איך אפשר לתת מהפך קטן או גדול למותג שלך.
עיצוב טוב זה עסק טוב.

50 ערכי מותג, שיעזרו לעסק שלך להפוך משקוף למבוקש

מומלץ לשמור: קבלו 50 ערכי מותג, שיעזרו לעסק שלכם להפוך משקוף למבוקש מאוד.

ערכי המותג הם הבסיס לבניית כל מותג, מקטן ועד גדול, ערכים שישמשו את העסק שלך לכתיבה שיווקית וגם לעיצוב השפה הגרפית והמיתוג.
אמנם יש המון ערכים חיוביים שכולנו מאחלים ורוצים בהם, אבל כדאי וחכם לצמצם את ערכי המותג כדי שהעיצוב הגרפי יעביר מסרים מדוייקים כמה שיותר. ובנוסף יבדל את העסק שלך משמעותית ממתחרים באותו התחום.
כדאי גם להימנע מערכים כלליים וגנרים, שמתאימים לכל עסק, כמו "מקצועי" שזה ערך שכמעט כל עסק חושב שהוא כזה ורוצה לשדר מקצועיות. או בתחום האוכל "טעים", כל עסק בתחום ההסעדה שואף למנות טעימות, אחרת הוא יפול לפני הכל על הערך הזה.

יצרתי רשימה של 50 ערכי מותג פוטנציאלים שיעזרו לך למקד את העסק ולחדד את אופי העסק והמסרים של העסק, לפני שנעבור לשלב הבא של שיווק ומיתוג.

50 ערכים

1. יוקרתי
2. עממי
3. טיבעי
4. בגובה העיניים
5. צעיר
6. רציני
7. ותיק
8. שובב
9. טכנולוגי
10. בריא
11. עדין
12. אמפתי
13. ילדותי
14. הומור
15. קפדן
16. חברותי
17. חדשני
18. אופטימי
19. חברתי
20. נשי
21. גברי
22. יצירתי
23. סביבתי
24. כיפי
25. חכם
26. מסורתי
27. מגוון
28. דינמי
29. פשוט
30. מתקדם
31. חסר גבולות
32. פילוסופי
33. חזק
34. דייקן
35. ענייני
36. טרנדי
37. אלגנטי
38. יציב
39. נועז
40. צנוע
41. מנהיגותי
42. רוחני
43. קליל
44. מלא סטייל
45. קשוח
46. אותנטי
47. ממחזר
48. סקסי
49. אופטימי
50. נגיש

מיקוד העסק על בסיס ערכים, יצור זהות חזקה שעל בסיסה אפשר לייצר מיתוג ושפה גרפית תואמת.

עיצוב טוב זה עסק טוב

6 סיבות להשקיע במעצבת מותג

זהות מותג חזקה חיונית להצלחת כל עסק. מעצבת מותג ממלאת תפקיד מכריע ביצירת זהות ויישומו. השקעה במעצבת מותג מיומנת יכולה להביא יתרונות רבים לעסק שלך, הן בטווח הקצר והן לטווח הרחוק. פירטתי 6 סיבות משכנעות מדוע השקעה במעצבת מותג היא החלטה נכונה וחכמה:
להשקיע במעצבת מותג
1️⃣ יצירת זהות מותג יחודית: למעצבת מותג יש את המומחיות ליצור זהות מותג ייחודית ובלתי נשכחת המבדלת את העסק שלך מהמתחרים. הם מבינים את הניואנסים של מיתוג, אם זה פסיכולוגיה של צבעוניות, טיפוגרפיה ואלמנטים חזותיים אחרים, ויכולים לפתח נוכחות מותג מגובשת על פני פלטפורמות שונות. זהות מותג חזקה לא רק עוזרת לך להתבלט בתחום צפוף, אלא גם יוצרת רושם מתמשך על קהל היעד שלך.
2️⃣ תורם לשיווק איכותי
3️⃣ . הגדלת מכירות: מיתוג עיקבי בכל נקודות המגע שלו, מבודל ממתחרים, מזוהה וזכיר מוביל לגדילה באחוזי המרה, משום שיצירת זהות מותג בונה אמון, וממצבת את העסק שלך כבחירה אמינה ורצויה.
4️⃣ מסר מדוייק: מעצבת מותג מבינה כיצד לתקשר את ערכי המותג, הייעוד והצעת המכירה הייחודית של המותג שלך באופן ויזואלי. ולתרגם את מהות המותג שלך לאלמנטים עיצוביים המהדהדים את קהל היעד שלך. מאתר אינטרנט, גרפיקה לרשתות החברתיות, אריזות וקמפיינים, סיוע של מעצבת מותג מבטיח שהמסר של המותג שלך מועבר בצורה יעילה, ועוזר לך להתחבר ללקוחות שלך ברמה עמוקה יותר.
5️⃣ עיצוב מבוסס אסטרטגיה: מעצבת מותג לוקחת בחשבון את היעדים של העסק, השוק, בידול ממתחרים. והשפעת כל הנתונים על קהל היעד דרך המיתוג, אם זה בהכרה של העסק והרחבה שלו ככל שיתפתח, כדי שיהיה לנכס בעל ערך.
6️⃣ מיתוג יוצר קהל נאמן: השקעה במעצבת מותג משדרת ללקוחות שלך מחויבות של העסק שלך למקצועיות ואיכות. מותג מעוצב נכון משרה אמון ואמינות, מה שגורם ללקוחות פוטנציאלים יותר לבחור במוצרים ובשירותים שלך על פני מתחרים. מעצבת מותג יכולה לעזור לך ליצור סיפור מותג שמהדהד עם הקהל שלך, ליצור חיבור ריגשי ולטפח נאמנות לקוחות.
לסיכום: השקעה במעצבת מותג היא החלטה אסטרטגית שיכולה להיות לה השפעה אדירה, ביצירת זהות, אמון, עיקביות, ותקשורת אפקטיבית.
עיצוב טוב זה עסק טוב.
מיתוג ועיצוב גרפי למרפאה

מדריך: 30 חוקים ללוגו מוצלח

לוגו צריך להעביר כל כך הרבה בכל כך מעט. ולכן בכדי שיהיה מוצלח, הוא חייב לעמוד ב30 כללים:

1.
לוגו חייב להיות פשוט
היילייטס לאינסטגרם
2.
לוגו חייב להיות מאוזן
3.
אותיות קריאות
4.
לוגו מושלם לא קיים
5.
לוגו חייב להיות מקורי
6.
ביחרו צבעוניות מצומצמת
7.
לוגו צריך להיות מזוהה גם בשחור לבן
8.
לוגו חייב להיות זכיר
9.
חובה ליצור לוגו בתוכנה וקטורית כמו אילוסטרייטור
10.
לוגו צריך להיות ורסטילי ולהתאים לכל פורמט
11.
תאהבו את הלוגו שלכם
12.
לוגו חייב להיות מוכר גם אם רואים אותו הפוך
לוגו למפעל סיכות
13.
לוגו חייב להיות מדהים
14.
לא להשתמש ביותר משני פונטים
15.
לוגו חייב להיות מזוהה גם כשהוא משתנה בגודל
MockUp11-logo-rla
16.
אל תוסיפו אפקטים ללוגו
17.
וגם לא צילום
18.
אל תשתמשו בצבעים זוהרים
19.
הימנעו מקלישאות או ייצוג גנרי
20.
הימנעו מאלמנטים רבים
21.
לוגו צריך להיות מעניין
22.
מיקוד עסקי הוא בסיס ליצירת לוגו מוצלח
23.
לוגו מוצלח הוא על זמני
24.
השתמשו בפונטים רק של מעצבי פונטים מקצועיים
pencil_sketch_logo_mockup_05-1X1
25.
לוגו צריך להיות קונטרסטי
26.
לוגו צריך להיות מבודל ממתחרים
27.
לוגו צריך להכיל אלמנט נקודתי ששובר את האיזון בתוך המכלול המאוזן
28.
השתמשו במרווחים נכונים כדי לשמור על לוגו נקי
29.
המנעו מלוגו שהוא יותר מידי מילולי וצפוי
30.
לוגו צריך להעביר מסר באופן מהיר וחד
כרטיס ביקור

למה לא כדאי לעבוד עם מעצבת גרפית בחינם?

הרבה בעלי/ות עסק פונים לבת דודה, שכנה, חברה…שתעצב לעסק – עיצוב גרפי או גרפיקה בחינם.
בפעם הבאה לפני שאתם פונים או לפני שתחשבו בכלל לפנות, כדאי לשקול את 5 הסיבות – למה לא כדאי לעבוד עם מעצבת גרפית או גרפיקאית בחינם (זה יכול להיות מתאים לעוד שירותים שמציעים עסקים אחרים):

לא כדאי לעבוד בחינם

🔥 אין מחוייבות – לא מצידך ולא מצידה. וזה בהחלט משפיע על איכות העבודה, מפחית את המוטיבציה להשקיע את הזמן והמאמץ הנדרשים בתהליך העיצוב. כתוצאה מכך, העיצוב הסופי עלול לסבול במונחים של יצירתיות, תשומת לב לפרטים, ואיכות כללית. זה יכול להוביל לתוצאות גרועות שעשויות שלא לענות על הציפיות או הדרישות של הלקוח.  חוסר מחויבות והשפעה על האיכות: כאשר אין התחייבות לאף אחד מהצדדים, המוטיבציה להשקיע זמן ומאמץ בתהליך העיצוב פוחתת. זה יכול לגרום לעיצוב להיות באיכות נמוכה יותר, שאולי לא יענה על הציפיות שלך.
🔥 קיצור תהליכי עיצוב – מכיוון שמעצבת יודעת שתהליכי עיצוב לוקחים הרבה זמן והיא לא תקבל תיגמול, התיכנון והתהליכים יהיו מקוצרים, תוך התפשרות על שלבים מרכזיים התורמים לתוצאה מוצלחת ולעיצוב מתגמל.
🔥 אין התחייבות לזמנים – אי אפשר לדרוש התחייבות של לוח זמנים ספציפי לסיום הפרויקט, כשאין כוונה לשלם.
🔥 תמיד המעצבת תחשוש שפנית לעוד מעצבות במקביל, בעיקר אם היא כבר עברה ניסיון כזה. במצב כזה היא בהחלט תשקיע את המינימום בעיצוב. ולא את מלוא מאמציה בפרויקט שלך.
🔥 זמינות מוגבלת של זמן: ללא פיצוי כספי, המעצבת עשויה לתעדף פרויקטים שאכן מביאים הכנסה, ולהשאיר פחות זמן פנוי לבקשות העיצוב שלך.

למרות שהרעיון של חיסכון בכסף עשוי להיראות מושך בתחילה, חשוב להבין את ההשפעה הפוטנציאלית על האיכות, וההצלחה הכוללת של פרויקט העיצוב.

במקום זאת, מומלץ לשקול עבודה עם מעצבת גרפית מקצועית שיכולה להציע את המומחיות, הניסיון והמחויבות שלה ליצור עיצוב ברמה גבוהה המתאים למטרות ולדרישות העסקיות שלך. על ידי השקעה במעצבת גרפית מקצועית, סביר יותר שיתקבל עיצוב שמתקשר ביעילות את המותג שלך, מושך את קהל המטרה ועוזר לעסק שלך לבלוט בשוק. כדאי לזכור, עיצוב מקצועי הוא השקעה שיכולה להניב תשואה משמעותית במונחים של זיהוי מותג, מעורבות לקוחות וצמיחה עסקית.

אחרי שקראת את הסיבות האלה, עדיין היית רוצה לקבל עיצוב בחינם לעסק שלך?

עיצוב טוב זה עסק טוב

האם תהליך מיתוג חייב לכלול לוגו?

נראה כי התשובה לשאלה האם תהליך המיתוג חייב לכלול לוגו היא לא חד משמעית. הלוגו, כסימן הזיהוי החזותי של עסק או מותג, הוא כן כלי חזק ויעיל בבניית זהות מותג ובהבנת הזהות של העסק ללקוחות. ביכולתו של הלוגו לשמש כתגיות זיהוי מהירות, הכירות וייצוג מותגי קל תוך זמן קצר, הוא תורם לשפר את חוויית המשתמש ולבנות אמון לעסק.

לוגו למפעל סיכות

תהליך המיתוג יכול בהחלט להכיל מגוון אלמנטים אחרים שאינם תלויים בלוגו. במקרה של בניית מותג חדש, תהליך המיתוג עשוי לכלול גם מיקוד עיסקי, אסטרטגיה שיווקית ואלמנטים שיהיו בהלימה איתם, ובשפה גרפית אחידה ועיקבית לטווח הארוך. הלוגו, כאחד מאלה, הוא חלק חשוב במיתוג העסק ובייצוג שלו.

מיתוג לעסק

בסופו של דבר, הלוגו כמובן הוא כלי חזק, לא פחות משם מסחרי של עסק, גם בין כותרות, משפטים, ומידע אחר, לוגו הוא הראשון שיראה ויבלוט , ללקוחות יותר קל לזהות לוגו בשבריר שנייה, מאשר טקסט קצר ככל שיהיה, ללוגו יש תהליך נפרד משלו, ושיטה. ועם זאת הוא בהחלט נחשב חלק ממיתוג, אבל לא תמיד. עם התייחסות נכונה לאלמנטים נוספים, ולשפה הכוללת, ניתן להבטיח שהמיתוג יהיה מרשים, מזוהה ואפקטיבי בהתאם למטרותיו.

3 טעויות קריטיות בעיצוב הייליטס

אם העסק שלך נמצא באינסטגרם, אז בהחלט כדאי שיראה ממותג, אז מעבר לתמונת הפרופיל עם תמונה מייצגת שלך או לוגו של העסק, כדאי גם שההילייטס יהיו בשפה הגרפית של העסק. ובכל זאת אשמח להעיר את עינכם לגבי טעויות שאני רואה שחוזרות על עצמן וכל כך קריטיות:

היילייט

הטעות הראשונה היא לכתוב את אותה המילה שמתחת להיילייט שוב, אם אין ערך מוסף (למשל תירגום ההיילייט מאנגלית), אז זה פשוט מיותר ומגוחך.

הייליטס לאינסטגרם

טעות שנייה וקריטית היא לעצב כל היילייט בשפה גרפית משתנה, עובי קו אחר, סיגנון אחר וכד'.

היילייטס לאינסטגרם

הטעות השלישית היא חזרה על הלוגו בכל הייליט, אם אין לכם מה לשים עדיף לא לשים כלום, אבל אל תשימו את הלוגו שלכם חוזר על עצמו, זה פשוט נראה כמו תקלה בפרופיל.

היילייטס לאינסטגרם

עיצוב טוב זה עסק טוב.

7 עקרונות לשימוש נכון בכרטיס ביקור

הרבה בעלי עסקים לא יודעים איך להשתמש בכרטיסי ביקור ומפספסים קשרי לקוחות.

לכן כתבתי עבורכם 7 עקרונות לשימוש נכון בכרטיס ביקור:

עיקרון # 1) 88% מכרטיסי הביקור נזרקים לפח כי אף אחד לא אוהב שדוחפים לו כרטיס ביקור, כרטיס ביקור נותנים. לא דוחפים!
יצרתם שיחה טובה, התעניינו בכם, חכו לרגע הנכון של רצון מהצד השני לשמור על קשר ואז תתנו כרטיס ביקור. עדיף לתת כרטיס אחד בלבד, מאשר עשרות שאולי יזרקו.

עיקרון # 2) אדם ששווה להכיר תמיד נושא עליו כרטיס ביקור. אל תעזבו את הבית בלי כרטיסי ביקור. תמיד שיהיה בתיק, בתוך קופסא או מנשא לכרטיסים, אחרת מהר מאוד השוליים מתבלים ומשחירים וזה לא הרושם שאנחנו רוצים להשאיר.

עיקרון # 3) אין שני לרושם ראשוני – אל תתנו את הכרטיס כשהיד או האצבעות מסתירות אותו. האדם שמקבל את הכרטיס מסתכל ואפילו כבר קורא מה שמופיע בו בשנייה שקירבתם אותו אליו, ישרו מבט אליו, בלי להתבייש וחייכו. כך תוכלו גם לזהות את התגובה שלו לכרטיס.

עיקרון # 4) אל תגבילו את כרטיסי הביקור רק למי שבעינייכם לקוחות פוטנציאלים. תנו לכל אדם שרוצה להיות איתכם בקשר ושיצרתם איתו חיבור, הוא יכול להיות שזה שימליץ עליכם ללקוח פוטנציאלי.

עיקרון # 5) לא לתת יותר מכרטיס ביקור אחד לאדם, גם אם רוצים להמליץ עליכם הלאה. זה נראה משונה, לא אישי ומציג את הכרטיס כחסר ערך.

עיקרון # 6) כרטיס הביקור הוא לא מקום לרשום עליו מיזכרים, אל תפגעו בכרטיס שמייצג אתכם.

עיקרון # 7) אל תמחקו פרטים שכבר לא רלוונטיים לעסק מכרטיס הביקור. זה פשוט פוגע ברושם ובמיקצועיות. תדפיסו כרטיסים חדשים, העלויות לא בשמיים וכל בעל עסק יכול להרשות לעצמו להדפיס מחדש.

עיצוב טוב זה עסק טוב!