מיתוג מחדש – 3 שאלות שכדאי לשאול לפני

שום דבר לא נשאר אותו דבר – זה כלל חיים. זה קורה גם בעולם, גם במדינה, וגם לנו באופן אישי, דברים קורים, ומשפיעים, ואנחנו וגם הסביבה שלנו משתנים, לפעמים מה שחשבנו וידענו גם יכול להשתנות מקצה לקצה. גם בעסק, דברים יכולים להשתנות די מהר. ככל שיעברו החודשים והשנים, בעלי עסקים יכולים להתחיל להרגיש שהזהות וכפועל יוצא גם הניראות שיש לעסק כבר לא מתאימה לעסק. ההחלטה למתג מחדש יכולה לקרות ברגע, אבל סביר להניח שזו החלטה גדולה לקבל, וזו הסיבה שצריך להיות בטוח ביחס אליה. מוזמנים להיעזר בשאלות שכתבתי כדי לקבל החלטה נכונה ומודעת.

חושבים על מיתוג מחדש? כך תדעו אם הגיע הזמן:

 

1. האם המותג שלך מרגיש מיושן?

רוב המותגים לא סתם מפסיקים פתאום להיות טובים, אחת הסיבות לכך הוא שהסגנון היה טרנדי ולכן עכשיו (או בעתיד) הוא כבר לא רלונטי.

טרנדים משתנים, וחולפים, כתוצאה מכך זהות המותג שלך תרגיש לך באיזשהו שלב מיושנת כנראה. הטיפ המקצועי שלי הוא לבנות מיתוג שהוא לא טרנדי ואז הוא יתאים לכל תקופה גם בעתיד. כלומר מיתוג שמתבסס על איזון של אלמנטים, של מישחקים ויזואלים שעובדים על תפיסה של העין, פיזיולוגית, ולא משהו אחר שחולף.

אם עולה אצלך ההתלבטות אם למתג מחדש זה אומר שמשהו השתנה ואינו משתקף עוד בזהות הוויזואלית שלך. 

מיתוג חייב לשרת ולייצג את העסק שלך באופן יעיל כדי למשוך לקוחות נכונים, ואם זה לא קורה, הגיע הזמן למיתוג מחדש.

2. האם עבר הרבה זמן מאז שעידכנת את המיתוג שלך?

לא תמיד צריך לעשות מיתוג מחדש מלא, לפעמים ריענון קטן או עדכון זה כל מה שצריך לעסק קטן. אם התקציבים מצומצמים, או שצריך לתעדף אותם, ואולי העסק שלך לא השתנה בצורה כל כך דרמטית עד שיש צורך במיתוג מחדש, אז יש לכך פתרון.

ריענון יכול לכלול עדכון צבעים ופונטים, או הוספת סגנון חדש. אלו שינויים קטנים שלוקחים מעט זמן, והכי חשוב אינם דורשים שינוי של אופי או אסטרטגיית המותג שלך. ביצוע עדכונים קטנים למותג שלך במקום לבצע מיתוג מחדש מלא, הוא דרך ממש חכמה וקלה לניראות מקצועית וטובה ובמקביל להישאר נאמן למותג שלך.

3. האם העסק עבר שינוי במודל העיסקי או האסטרטגי שלו?

כל שינוי במודל העיסקי דורש שינוי בזהות המותג שלך. כי המטרה של מיתוג, ועיצוב גרפי היא לשרת את המסר והחזון של העסק.

תשאלו את עצמכם, האם השינויים גדולים מספיק כדי להצדיק מיתוג מחדש? ומעבר לזה, אם המיתוג הנוכחי יעזור לתקשר את הרעיון או המסר שלך, והאם הוא ימשוך לקוחות חדשים?

לפעמים התקציב נמוך יותר או שיש תקציב רק ללוגו ולא לזהות מותג מלאה, למרות זאת צריך כל הזמן לשקול חידוש מיתוג, או למתג מחדש. כי מיתוג משרת את המטרות של העסק שלך, מותג משרת אותך, ואם לא זה ולא זה, מה הטעם?

עיצוב טוב זה עסק טוב

מתי נכון לשדרג לוגו?

אם יש לך כבר קהל לקוחות נאמן, לא כדאי להחליף לוגו. אפשר ומומלץ להפוך אותו למקצועי!
לשירן עזרא יש מותג מצליח וקהל לקוחות שמכירות אותה, סומכות עליה וקונות ממנה בכמויות. אבל האתגר של המותג שלה היה שהלוגו לא היה קריא. היא פנתה אליי והחלטתי לתת לו כמה תיקונים קטנים ושידרוגים. כך שמצד אחד ישאר זכיר ללקוחות שאולי אפילו לא ישימו לב לשינוי, ומצד שני ישפר את הקריאות, מיני מהפך ללוגוטייפ מוצלח וקריא.

שידרוג לוגו

אז איך נתתי מראה מיקצועי ללוגו ומה עשיתי כאן כדי לשפר קריאות?

👌 ריווחתי אותיות ונתתי מרחב “נשימה”
👌 הסרתי את האיור שיצר קישקוש בעין והעיב על הקריאות של האות A
👌 נתתי ריווחים מאוזנים בין האלמנטים
👌 את הטקסט בעברית החלפתי לפונט תואם לאנגלית. הניתן לקריאה גם כשהלוגו מוקטן.

אם אתם רוצים לשדרג את העסק, כדאי לפנות למעצבת גרפית. בואו נבדוק איך אפשר לתת מהפך קטן או גדול למותג שלך.
עיצוב טוב זה עסק טוב.

50 ערכי מותג, שיעזרו לעסק שלך להפוך משקוף למבוקש

מומלץ לשמור: קבלו 50 ערכי מותג, שיעזרו לעסק שלכם להפוך משקוף למבוקש מאוד.

ערכי המותג הם הבסיס לבניית כל מותג, מקטן ועד גדול, ערכים שישמשו את העסק שלך לכתיבה שיווקית וגם לעיצוב השפה הגרפית והמיתוג.
אמנם יש המון ערכים חיוביים שכולנו מאחלים ורוצים בהם, אבל כדאי וחכם לצמצם את ערכי המותג כדי שהעיצוב הגרפי יעביר מסרים מדוייקים כמה שיותר. ובנוסף יבדל את העסק שלך משמעותית ממתחרים באותו התחום.
כדאי גם להימנע מערכים כלליים וגנרים, שמתאימים לכל עסק, כמו “מקצועי” שזה ערך שכמעט כל עסק חושב שהוא כזה ורוצה לשדר מקצועיות. או בתחום האוכל “טעים”, כל עסק בתחום ההסעדה שואף למנות טעימות, אחרת הוא יפול לפני הכל על הערך הזה.

יצרתי רשימה של 50 ערכי מותג פוטנציאלים שיעזרו לך למקד את העסק ולחדד את אופי העסק והמסרים של העסק, לפני שנעבור לשלב הבא של שיווק ומיתוג.

50 ערכים

1. יוקרתי
2. עממי
3. טיבעי
4. בגובה העיניים
5. צעיר
6. רציני
7. ותיק
8. שובב
9. טכנולוגי
10. בריא
11. עדין
12. אמפתי
13. ילדותי
14. הומור
15. קפדן
16. חברותי
17. חדשני
18. אופטימי
19. חברתי
20. נשי
21. גברי
22. יצירתי
23. סביבתי
24. כיפי
25. חכם
26. מסורתי
27. מגוון
28. דינמי
29. פשוט
30. מתקדם
31. חסר גבולות
32. פילוסופי
33. חזק
34. דייקן
35. ענייני
36. טרנדי
37. אלגנטי
38. יציב
39. נועז
40. צנוע
41. מנהיגותי
42. רוחני
43. קליל
44. מלא סטייל
45. קשוח
46. אותנטי
47. ממחזר
48. סקסי
49. אופטימי
50. נגיש

מיקוד העסק על בסיס ערכים, יצור זהות חזקה שעל בסיסה אפשר לייצר מיתוג ושפה גרפית תואמת.

עיצוב טוב זה עסק טוב

6 סיבות להשקיע במעצבת מותג

זהות מותג חזקה חיונית להצלחת כל עסק. מעצבת מותג ממלאת תפקיד מכריע ביצירת זהות ויישומו. השקעה במעצבת מותג מיומנת יכולה להביא יתרונות רבים לעסק שלך, הן בטווח הקצר והן לטווח הרחוק. פירטתי 6 סיבות משכנעות מדוע השקעה במעצבת מותג היא החלטה נכונה וחכמה:
להשקיע במעצבת מותג
1️⃣ יצירת זהות מותג יחודית: למעצבת מותג יש את המומחיות ליצור זהות מותג ייחודית ובלתי נשכחת המבדלת את העסק שלך מהמתחרים. הם מבינים את הניואנסים של מיתוג, אם זה פסיכולוגיה של צבעוניות, טיפוגרפיה ואלמנטים חזותיים אחרים, ויכולים לפתח נוכחות מותג מגובשת על פני פלטפורמות שונות. זהות מותג חזקה לא רק עוזרת לך להתבלט בתחום צפוף, אלא גם יוצרת רושם מתמשך על קהל היעד שלך.
2️⃣ תורם לשיווק איכותי
3️⃣ . הגדלת מכירות: מיתוג עיקבי בכל נקודות המגע שלו, מבודל ממתחרים, מזוהה וזכיר מוביל לגדילה באחוזי המרה, משום שיצירת זהות מותג בונה אמון, וממצבת את העסק שלך כבחירה אמינה ורצויה.
4️⃣ מסר מדוייק: מעצבת מותג מבינה כיצד לתקשר את ערכי המותג, הייעוד והצעת המכירה הייחודית של המותג שלך באופן ויזואלי. ולתרגם את מהות המותג שלך לאלמנטים עיצוביים המהדהדים את קהל היעד שלך. מאתר אינטרנט, גרפיקה לרשתות החברתיות, אריזות וקמפיינים, סיוע של מעצבת מותג מבטיח שהמסר של המותג שלך מועבר בצורה יעילה, ועוזר לך להתחבר ללקוחות שלך ברמה עמוקה יותר.
5️⃣ עיצוב מבוסס אסטרטגיה: מעצבת מותג לוקחת בחשבון את היעדים של העסק, השוק, בידול ממתחרים. והשפעת כל הנתונים על קהל היעד דרך המיתוג, אם זה בהכרה של העסק והרחבה שלו ככל שיתפתח, כדי שיהיה לנכס בעל ערך.
6️⃣ מיתוג יוצר קהל נאמן: השקעה במעצבת מותג משדרת ללקוחות שלך מחויבות של העסק שלך למקצועיות ואיכות. מותג מעוצב נכון משרה אמון ואמינות, מה שגורם ללקוחות פוטנציאלים יותר לבחור במוצרים ובשירותים שלך על פני מתחרים. מעצבת מותג יכולה לעזור לך ליצור סיפור מותג שמהדהד עם הקהל שלך, ליצור חיבור ריגשי ולטפח נאמנות לקוחות.
לסיכום: השקעה במעצבת מותג היא החלטה אסטרטגית שיכולה להיות לה השפעה אדירה, ביצירת זהות, אמון, עיקביות, ותקשורת אפקטיבית.
עיצוב טוב זה עסק טוב.
מיתוג ועיצוב גרפי למרפאה

מדריך: 30 חוקים ללוגו מוצלח

לוגו צריך להעביר כל כך הרבה בכל כך מעט. ולכן בכדי שיהיה מוצלח, הוא חייב לעמוד ב30 כללים:

1.
לוגו חייב להיות פשוט
היילייטס לאינסטגרם
2.
לוגו חייב להיות מאוזן
3.
אותיות קריאות
4.
לוגו מושלם לא קיים
5.
לוגו חייב להיות מקורי
6.
ביחרו צבעוניות מצומצמת
7.
לוגו צריך להיות מזוהה גם בשחור לבן
8.
לוגו חייב להיות זכיר
9.
חובה ליצור לוגו בתוכנה וקטורית כמו אילוסטרייטור
10.
לוגו צריך להיות ורסטילי ולהתאים לכל פורמט
11.
תאהבו את הלוגו שלכם
12.
לוגו חייב להיות מוכר גם אם רואים אותו הפוך
לוגו למפעל סיכות
13.
לוגו חייב להיות מדהים
14.
לא להשתמש ביותר משני פונטים
15.
לוגו חייב להיות מזוהה גם כשהוא משתנה בגודל
MockUp11-logo-rla
16.
אל תוסיפו אפקטים ללוגו
17.
וגם לא צילום
18.
אל תשתמשו בצבעים זוהרים
19.
הימנעו מקלישאות או ייצוג גנרי
20.
הימנעו מאלמנטים רבים
21.
לוגו צריך להיות מעניין
22.
מיקוד עסקי הוא בסיס ליצירת לוגו מוצלח
23.
לוגו מוצלח הוא על זמני
24.
השתמשו בפונטים רק של מעצבי פונטים מקצועיים
pencil_sketch_logo_mockup_05-1X1
25.
לוגו צריך להיות קונטרסטי
26.
לוגו צריך להיות מבודל ממתחרים
27.
לוגו צריך להכיל אלמנט נקודתי ששובר את האיזון בתוך המכלול המאוזן
28.
השתמשו במרווחים נכונים כדי לשמור על לוגו נקי
29.
המנעו מלוגו שהוא יותר מידי מילולי וצפוי
30.
לוגו צריך להעביר מסר באופן מהיר וחד
כרטיס ביקור

למה לא כדאי לעבוד עם מעצבת גרפית בחינם?

הרבה בעלי/ות עסק פונים לבת דודה, שכנה, חברה…שתעצב לעסק – עיצוב גרפי או גרפיקה בחינם.
בפעם הבאה לפני שאתם פונים או לפני שתחשבו בכלל לפנות, כדאי לשקול את 5 הסיבות – למה לא כדאי לעבוד עם מעצבת גרפית או גרפיקאית בחינם (זה יכול להיות מתאים לעוד שירותים שמציעים עסקים אחרים):

לא כדאי לעבוד בחינם

🔥 אין מחוייבות – לא מצידך ולא מצידה. וזה בהחלט משפיע על איכות העבודה, מפחית את המוטיבציה להשקיע את הזמן והמאמץ הנדרשים בתהליך העיצוב. כתוצאה מכך, העיצוב הסופי עלול לסבול במונחים של יצירתיות, תשומת לב לפרטים, ואיכות כללית. זה יכול להוביל לתוצאות גרועות שעשויות שלא לענות על הציפיות או הדרישות של הלקוח.  חוסר מחויבות והשפעה על האיכות: כאשר אין התחייבות לאף אחד מהצדדים, המוטיבציה להשקיע זמן ומאמץ בתהליך העיצוב פוחתת. זה יכול לגרום לעיצוב להיות באיכות נמוכה יותר, שאולי לא יענה על הציפיות שלך.
🔥 קיצור תהליכי עיצוב – מכיוון שמעצבת יודעת שתהליכי עיצוב לוקחים הרבה זמן והיא לא תקבל תיגמול, התיכנון והתהליכים יהיו מקוצרים, תוך התפשרות על שלבים מרכזיים התורמים לתוצאה מוצלחת ולעיצוב מתגמל.
🔥 אין התחייבות לזמנים – אי אפשר לדרוש התחייבות של לוח זמנים ספציפי לסיום הפרויקט, כשאין כוונה לשלם.
🔥 תמיד המעצבת תחשוש שפנית לעוד מעצבות במקביל, בעיקר אם היא כבר עברה ניסיון כזה. במצב כזה היא בהחלט תשקיע את המינימום בעיצוב. ולא את מלוא מאמציה בפרויקט שלך.
🔥 זמינות מוגבלת של זמן: ללא פיצוי כספי, המעצבת עשויה לתעדף פרויקטים שאכן מביאים הכנסה, ולהשאיר פחות זמן פנוי לבקשות העיצוב שלך.

למרות שהרעיון של חיסכון בכסף עשוי להיראות מושך בתחילה, חשוב להבין את ההשפעה הפוטנציאלית על האיכות, וההצלחה הכוללת של פרויקט העיצוב.

במקום זאת, מומלץ לשקול עבודה עם מעצבת גרפית מקצועית שיכולה להציע את המומחיות, הניסיון והמחויבות שלה ליצור עיצוב ברמה גבוהה המתאים למטרות ולדרישות העסקיות שלך. על ידי השקעה במעצבת גרפית מקצועית, סביר יותר שיתקבל עיצוב שמתקשר ביעילות את המותג שלך, מושך את קהל המטרה ועוזר לעסק שלך לבלוט בשוק. כדאי לזכור, עיצוב מקצועי הוא השקעה שיכולה להניב תשואה משמעותית במונחים של זיהוי מותג, מעורבות לקוחות וצמיחה עסקית.

אחרי שקראת את הסיבות האלה, עדיין היית רוצה לקבל עיצוב בחינם לעסק שלך?

עיצוב טוב זה עסק טוב

הכירו את: גישת אופציה אחת ללוגו

נדרשו כנראה הרבה ידע וניסיון כדי שאגיע לעבוד עם גישה חדשה שגם הלקוחות שלי וגם אני מרוויחים ממנה. עם גישת אופציה אחת ללוגו, הלקוחות שלי לא מקבלים רק תוצאה יצירתית הכי טובה, אלא גם מקבלים שירות מקצועי יותר.
רק אחרי יותר מ20 שנה של עבודה כשכירה וכעצמאית, גיליתי שזו שיטה לא הכי יעילה לעבודה. לבסוף מצאתי את הגישה המשלבת את טובת הלקוח, טובתי כאשת מקצוע, ואת טובת היצירה, לתהליך אחד.
לוגו בגישת אופציה אחת, היא בעצם אפשרות אחת של לוגו, ולא שלוש כמו שנהוג, כי אם מעצב לא יודע לקבוע מה הפתרון היעיל ביותר, הוא בטח ובטח לא צריך להפיל את המשימה הזו על הלקוחות ולאלץ אותם לבחור. המעצב הוא איש המקצוע שסומכים עליו שיביא את הפתרון הכי טוב.

הבעיות בגישת 3 אופציות:
1) פגיעה באיכות: כל האנרגיה, הזמן והחשיבה מתפצלים לשלושת האופציות, במקום להתמקד ולהשקיע באחד טוב ואיכותי יותר.
2) מי המומחה? תמיד שלושה רעיונות לא יהיו טובים באותה הרמה, יהיה רעיון אחד יותר טוב מהשאר, אם זה במראה, ואם זה ברעיון, המעצב יודע מהתחלה איזה מבין השלוש הוא הפתרון הטוב ביותר, ואז בעצם נותן ללקוח לבחור לוא דווקא את האפשרות הכי טובה? זה פשוט חסר הגיון.
3) מחיר יקר: מראש הצעת המחיר כוללת את האופציות השונות ולכן המחיר יהיה יקר יותר ממה שצריך להיות.

למה הגישה הזו עובדת?
פוקוס על הפיתרון הטוב ביותר. הלקוחות לא פונים אליי כדי שאתן להם אפשרויות, הם פונים אליי כדי שאתן להם פתרון טוב. אז במקום ליצור מספר אפשרויות, אני מנתבת את כל האנרגיה היצירתית שלי ליצירת פתרון איכותי אחד. וכן, אני עדיין בוחנת כיוונים רבים בשלב מוקדם, אבל מצמצמת אותם לפתרון הטוב והאיכותי ביותר מבחינת מקצועית. זה עובד כי אני עושה עבודת הכנה, מבססת את תהליך החשיבה על מחקר, חשיבה אסטרטגית, ומטרות, ולא רק אסתטיקה, וסטראוטיפים מהתעשייה.
המעצב הוא המומחה, התפקיד של איש המקצוע הוא לייעץ ולפתור בעיות בעבור הלקוח. לא להציג רעיון לטעמו האישי של הלקוח, אלא רעיון הנכון למותג, על בסיס ההסבר האסטרטגי ובהסכמתו של הלקוח. לקוח משלם למעצב לבחור את הלוגו הנכון ולא כדי להפיל על הלקוח את הבחירה.
חיסכון בכסף: הלקוח משלם רק על מה שהוא מקבל.

בכל אופן, הלקוח מחליט בסופו של דבר כמה סקיצות הוא רוצה לקבל, אבל כדאי שהחלטה כזו תתקבל אחרי שקיבל את כל המידע.

דוגמא ללוגו שעיצבתי בגישת סקיצה אחת  היא חנות One stop shop לקרטונים ולמוצרי אריזה למעבר דירה נעים וקל, בשם “פשוט לארוז”. 📦
האתגר היה להפוך את הרעיון של מעבר הדירה שבדרך כלל מעיק ומלחיץ, לפשוט, וידידותי. 🚛

הפיתרון: לאחר הבנת העסק, המטרות, החזון ואת מיקומו בשוק, נוצר לוגו שהסמל בו מעביר תחושה ידידותית וקלה למשתמש, בחירת פונט וצבעוניות שמייחדים את העסק, ומשדרים הרגשה נעימה ורכה שמעבירה את הקלילות והרכות שתסייע ללקוחות לארוז לקראת ובזמן מעבר הדירה שלהם. המיתוג (שכולל גם שפה גרפית) יצא מרענן, ידידותי, זכיר, בולט ומבדל.

עיצוב טוב זה עסק טוב.

האם תהליך מיתוג חייב לכלול לוגו?

נראה כי התשובה לשאלה האם תהליך המיתוג חייב לכלול לוגו היא לא חד משמעית. הלוגו, כסימן הזיהוי החזותי של עסק או מותג, הוא כן כלי חזק ויעיל בבניית זהות מותג ובהבנת הזהות של העסק ללקוחות. ביכולתו של הלוגו לשמש כתגיות זיהוי מהירות, הכירות וייצוג מותגי קל תוך זמן קצר, הוא תורם לשפר את חוויית המשתמש ולבנות אמון לעסק.

לוגו למפעל סיכות

תהליך המיתוג יכול בהחלט להכיל מגוון אלמנטים אחרים שאינם תלויים בלוגו. במקרה של בניית מותג חדש, תהליך המיתוג עשוי לכלול גם מיקוד עיסקי, אסטרטגיה שיווקית ואלמנטים שיהיו בהלימה איתם, ובשפה גרפית אחידה ועיקבית לטווח הארוך. הלוגו, כאחד מאלה, הוא חלק חשוב במיתוג העסק ובייצוג שלו.

מיתוג לעסק

בסופו של דבר, הלוגו כמובן הוא כלי חזק, לא פחות משם מסחרי של עסק, גם בין כותרות, משפטים, ומידע אחר, לוגו הוא הראשון שיראה ויבלוט , ללקוחות יותר קל לזהות לוגו בשבריר שנייה, מאשר טקסט קצר ככל שיהיה, ללוגו יש תהליך נפרד משלו, ושיטה. ועם זאת הוא בהחלט נחשב חלק ממיתוג, אבל לא תמיד. עם התייחסות נכונה לאלמנטים נוספים, ולשפה הכוללת, ניתן להבטיח שהמיתוג יהיה מרשים, מזוהה ואפקטיבי בהתאם למטרותיו.

3 טעויות קריטיות בעיצוב הייליטס

אם העסק שלך נמצא באינסטגרם, אז בהחלט כדאי שיראה ממותג, אז מעבר לתמונת הפרופיל עם תמונה מייצגת שלך או לוגו של העסק, כדאי גם שההילייטס יהיו בשפה הגרפית של העסק. ובכל זאת אשמח להעיר את עינכם לגבי טעויות שאני רואה שחוזרות על עצמן וכל כך קריטיות:

היילייט

הטעות הראשונה היא לכתוב את אותה המילה שמתחת להיילייט שוב, אם אין ערך מוסף (למשל תירגום ההיילייט מאנגלית), אז זה פשוט מיותר ומגוחך.

הייליטס לאינסטגרם

טעות שנייה וקריטית היא לעצב כל היילייט בשפה גרפית משתנה, עובי קו אחר, סיגנון אחר וכד’.

היילייטס לאינסטגרם

הטעות השלישית היא חזרה על הלוגו בכל הייליט, אם אין לכם מה לשים עדיף לא לשים כלום, אבל אל תשימו את הלוגו שלכם חוזר על עצמו, זה פשוט נראה כמו תקלה בפרופיל.

היילייטס לאינסטגרם

עיצוב טוב זה עסק טוב.

7 עקרונות לשימוש נכון בכרטיס ביקור

הרבה בעלי עסקים לא יודעים איך להשתמש בכרטיסי ביקור ומפספסים קשרי לקוחות.

לכן כתבתי עבורכם 7 עקרונות לשימוש נכון בכרטיס ביקור:

עיקרון # 1) 88% מכרטיסי הביקור נזרקים לפח כי אף אחד לא אוהב שדוחפים לו כרטיס ביקור, כרטיס ביקור נותנים. לא דוחפים!
יצרתם שיחה טובה, התעניינו בכם, חכו לרגע הנכון של רצון מהצד השני לשמור על קשר ואז תתנו כרטיס ביקור. עדיף לתת כרטיס אחד בלבד, מאשר עשרות שאולי יזרקו.

עיקרון # 2) אדם ששווה להכיר תמיד נושא עליו כרטיס ביקור. אל תעזבו את הבית בלי כרטיסי ביקור. תמיד שיהיה בתיק, בתוך קופסא או מנשא לכרטיסים, אחרת מהר מאוד השוליים מתבלים ומשחירים וזה לא הרושם שאנחנו רוצים להשאיר.

עיקרון # 3) אין שני לרושם ראשוני – אל תתנו את הכרטיס כשהיד או האצבעות מסתירות אותו. האדם שמקבל את הכרטיס מסתכל ואפילו כבר קורא מה שמופיע בו בשנייה שקירבתם אותו אליו, ישרו מבט אליו, בלי להתבייש וחייכו. כך תוכלו גם לזהות את התגובה שלו לכרטיס.

עיקרון # 4) אל תגבילו את כרטיסי הביקור רק למי שבעינייכם לקוחות פוטנציאלים. תנו לכל אדם שרוצה להיות איתכם בקשר ושיצרתם איתו חיבור, הוא יכול להיות שזה שימליץ עליכם ללקוח פוטנציאלי.

עיקרון # 5) לא לתת יותר מכרטיס ביקור אחד לאדם, גם אם רוצים להמליץ עליכם הלאה. זה נראה משונה, לא אישי ומציג את הכרטיס כחסר ערך.

עיקרון # 6) כרטיס הביקור הוא לא מקום לרשום עליו מיזכרים, אל תפגעו בכרטיס שמייצג אתכם.

עיקרון # 7) אל תמחקו פרטים שכבר לא רלוונטיים לעסק מכרטיס הביקור. זה פשוט פוגע ברושם ובמיקצועיות. תדפיסו כרטיסים חדשים, העלויות לא בשמיים וכל בעל עסק יכול להרשות לעצמו להדפיס מחדש.

עיצוב טוב זה עסק טוב!

10 חוקים לכותרת שתופסת את העין

בין כל הפירסומים באונליין ובדפוס, בעלי עסקים וחברות גדולות משקיעים כל כך הרבה באיכות התוכן והטקסט, וזה בהחלט מוערך, כי 20% מהאנשים קוראים אותו. אבל מה עם 80% שעברו הלאה?

כתבתי עבורכם/ן את כל החוקים הכי חשובים שיתפסו גם את 80 האחוז הנותרים!

חוקים לכותרת שתופסת:
🔥 מספרים יחידים עובדים טוב מזוגיים!
🔥 6 מילים בכותרת עובדות הכי טוב!
🔥 הימנעו ממילים עם דו משמעות!
🔥 מילים חזקות מושכות! (כמו “לא תאמינו”)
🔥 שמות תואר (כמו מיוחד, מהמם, כייפי, מוזר, מוחלט וכו’)

חוקים לעיצוב שתופס את העין:
🔥 כותרת גדולה, לוא דווקא בבולד – אלא בגודל

🔥 שימוש בגרף. אם יש בכותרת אחוזים או מספרים

🔥 פונט קריא. לא לצמצם ריווחים, גם אם אין מקום!

🔥 הימנעו מדו משמעות! (למשל “המפתח לעתיד שלך” – אז לא לשים מפתח)

🔥 הצבע הכי בולט הוא צהוב. צהוב לשימוש קצר. אחריו אדום, שמעלה את הדופק וההתרגשות של הצופה.

עיצוב טוב זה עסק טוב.

מעצבת מותג לעומת מעצבת גרפית: מה ההבדל?

מעצבת מותג היא גם מעצבת גרפית. נשמע מבלבל? למעצבת מותג יש התמחות בתחום עיצוב מותג, שהוא תת-תחום בתחום בעיצוב הגרפי.
במאמר זה אתאר את ההבדלים המרכזיים בין מעצבת מותג לבין מעצבת גרפית ונבין את התפקיד המיוחד של כל מקצוע.

מעצבת מותג:
מעצבת מותג (באנגלית: Brand Designer) היא מעצבת גרפית שמתמחה ביצירת ובניית מותגים. היא מעצבת את הזהות החזותית של המותג ועוסקת ביצירת האפקט הרגשי והאסטרטגי של המותג באמצעות אמצעים חזותיים ויצירתיים. מעצבת המותג מתמקדת בהבנה מעמיקה של המיקוד העיסקי, הערכים והחזון של המותג ומביאה אותם לידי ביטוי חזותי בהתאם, בלוגו, בשפה הגרפית, בניראות העסק דרך האמצעים הפירסומיים, בכל נקודת מפגש של אנשים עם המותג.

מעצבת מותג יכולה לעזור לעסק לפתח ולהביע את הזהות הייחודית שלו, ליצור שפה גרפית שתעביר את המסר הרלוונטי ללקוחות ספציפיים. מעצבת המותג תבסס את השפה הגרפית של המותג לא רק לפי קהל היעד, אלא גם מול מתחרים ובהתאם לתחום, ולהעביר את המסר הרצוי באופן ייחודי ובולט.

העבודה של מעצבת המותג היא בעצם פיתוח גישה מקיפה למיתוג ושימוש בו בכל המוצרים הנוכחיים והעתידיים שיבואו, ובאינטראקציה עם אנשים ולקוחות. תהליך שכולל תכנון אסטרטגי, בניית לוגו, יצירת אייקונים, בחירת צבעים ופונטים, בשפה ובהתאם לזהות המותג. פיתוח או בחירה בסגנונות עיצוב ויצירת דפוסים חזותיים.
מעצבת מותג יכולה גם לעזור בפיתוח קונספט יצירתי של מוצרים, שירותים חדשים או קמפיינים.

מעצבת גרפית:
מעצבת גרפית (באנגלית: Graphic Designer) הוא מקצוע כללי יותר שיכול לכלול תחומים רבים בעיצוב גרפי, ולווא דווקא התמחות במיתוג, כמו למשל עיצוב הזמנה לחתונה, שהוא אינו פרויקט בתחום המיתוג. מעצבת גרפית יכולה לעצב מוצר על פי המטרה הספציפית שלשמו נועד, או להתבסס על חוקי מיתוג קיימים עבור המותג. מעצבת גרפית תדע להתנהל לפי חוקי המיתוג גם אם לא היא יצרה את המיתוג במקור. ככל כדאי לדרוש ממעצבת גרפית להצמד לכללי מיתוג אם קיימים, ואם לא אז להיצמד לפחות לצבעוניות שבחרתם, כדי להיות עיקביים בניראות שלכם.

אם אתם מתלבטים אם לבחור מעצבת גרפית או מעצבת מותג, תדעו ששירות שכולל חבילת מיתוג הוא הכרחי בעיקר לעסק או חברה שמעוניינים בפיתוח ארוך טווח ובשיווק איכותי ומיקצועי, בעיקר אם אתם מכוונים לקידום ממומן. עיצוב טוב זה עסק טוב.