שימוש חוזר בעיצוב גרפי – אל תעבדו קשה, תעבדו חכם

השאיפה בכל עסק, היא לצמצם זמן ועלויות, לעומת רווח. שימוש חוזר בעיצוב, יכול מאוד להועיל לעסק מכל סוג, ובכל גודל. שימוש חוזר בעיצוב, בצבעוניות, באלמנטים, בפונטים, ובסגנון, בכל פורמט, בכל פרסום ובכל יישום של העסק. המטרה היא לעבוד חכם, מקצועי וליהנות מיתרונות אחרים שהשיטה הזו מביאה.

יתרונות של שימוש חוזר בעיצוב גרפי

שימוש חוזר בעיצוב קיים יכול מאוד להועיל מבחינת צמצום זמן וגם עלויות של עיצוב קיים לעומת עיצוב מחדש.

  1. עלויות של עיצוב גרפי – עיצוב קיים יהיה מופחת לעומת יצירת עיצוב גרפי מחדש. 
  2. יוצר אמינות – באופן מפתיע, השיטה הזו היא גם חכמה ויעילה יותר בהתייחסות לקהל היעד. כי עיצוב חוזר משפיע באופן רגשי על אנשים, אחידות ועקביות של השפה הגרפית יוצרות אמון בעסק.
  3. יזכרו את העסק – שימוש חוזר בעיצוב גורם לזיהוי של העסק, יוצר זהות לעסק, הלקוח רואה עיצוב חוזר ומרגיש שהוא זוכר ומכיר את העסק, כך שהוא יזדקק לשירות, העסק יקפוץ לו ראשון לראש.
  4. עסק הופך למותג – עיצוב חוזר, הופך לשפה גרפית, שיוצרת בידול ומעבירה את ערכי העסק, כך שבכל נקודות המפגש עם הלקוח, הוא יזהה את העסק וזה מה שיעשה את ההבדל בין עוד עסק, למותג.
  5. חיסכון בזמן – שימוש חוזר בעיצוב הגרפי, כמיתוג, סביב אותה שפה גרפית, אחידה ועקבית, חוסכת זמן, בהשוואה ליצירת עיצוב חדש מאפס בכל פעם ופעם. 
מיתוג

איך עושים שימוש חוזר בעיצוב גרפי

הכוונה בשימוש חוזר בעיצוב קיים הוא לא להעתיק אחד לאחד את הגרפיקה ולהדביק בכל יישום. צריך ליישם בהתאמה לכל פלטפורמה, גם בדיגיטלית, גם במודפסת, יישום ברולאפ, לא יראה אותו הדבר כמו ביישום על פולדר. עיצוב קאבר לפייסבוק, לא ייראה כמו עיצוב פוסט.

שלב 1 – מחקר 

כשרוצים להשתמש בעיצוב אחיד ולשימוש חוזר, כדאי שהוא יהיה אחד מוצלח, ולכן כדאי לבסס אותו על מחקר, ליצור שפה גרפית שונה מהמתחרים, שהעסק יראה אחר, שונה, יחיד ומיוחד. על בסיס ערכים ייחודים של העסק, העיצוב משרת את המסרים והערכים של העסק, ופונה לקהל ספציפי, שאליו העיצוב “ידבר”. כך שמי שיראה את העיצוב יבין ממבט אחד מה האופי והאישיות של העסק.

שלב 2 – אחידות ועקביות

על בסיס התובנות מהמחקר, צריך ליצור נראות שהיא זהות מותג, מיתוג שיחזור בכל נקודות המפגש עם הלקוח או קהל המטרה. היצמדות לזהות הזו תועיל לעסק ותהפוך אותו למותג חזק. 

שלב 3 – יישום של השפה הגרפית

זה השלב שבו בוחרים את הפלטפורמות ליישום, בהתאם למטרות, לסוג העסק (למשל עסק שיש לו חנות מקומית, שונה מעסק של שירות אונליין בצרכים ופלטפורמות להפצה). לדוגמא: רולאפ, מעטפה, כרטיס ביקור, קאבר לפייסבוק, ליוטיוב, ללינקדאין, פוסט לאינסטגרם, שילוט חוצות, שלט לחנות, שלטי הכוונה, עיצוב חולצות, עיצוב שקיות, עיצוב רכבים, עיצוב דוכן, תערוכות, וכו’.

עיצוב טוב זה עסק טוב

למה מיתוג חשוב לעסק שלך?

כדי שהעסק שלך יהיה מקצועי, כדאי לדעת למה מיתוג חשוב לעסק שלך ואיך הוא גורם לעסק שלך לא רק להיראות מקצועי, אלא גם להיות מקצועי. אתחיל מזה שמיתוג זה לא הלוגו, מיתוג נמצא בכל נקודות המפגש של העסק עם הקהל שלו. מיתוג זה הביטוי של המותג, בפרסומים, באתר של העסק, בנראות של הסניפים, באריזה של המוצר, בסגנון הצילומים, והאייקונים.

ניהול מקצועי של עסק מחייב היצמדות מוחלטת ואחידה לערכי המותג, בעקביות ולאורך הזמן. אם בהמשך יש התרחבות של העסק, היא תבוא לידי ביטוי גם בריענון המיתוג.

מיתוג

כל בעלי העסקים יודעים שחשוב לבלוט באוטוסטרדה התחרותית, ולעשות רושם ייחודי בשוק המוצף. בידול הוא המטרה המרכזית בתיכנון המיתוג, מיתוג זו דרך הכרחית כדי להקל על השיווק ולשרת את המסרים של העסק. כל פער בין השפה הגרפית ליישומים השונים של העסק מגבילים את ערכי המותג ופוגעים בפוטנציאל ההשפעה.

המיתוג הוא מה שהלקוח רואה לפני הכול. המיתוג נצרב לו בזיכרון, וגורם לו להתחבר רגשית לעסק ולהזדהות איתו. מיתוג עובד על עקרונות פיזיולוגים, פסיכולוגים, רגשיים, ונותן מעטפת ללקוח שפוגש את העסק שלך בכל מדיה. מיתוג חזק מאפשר לעסק להביא לידי ביטוי את הזהות, הערכים, והמטרות שלו, ובכך ליצור קשר אמתי עם הלקוחות. כשהלקוחות מתחברים אישית למותג, הם יהיו נאמנים יותר ויעדיפו את המוצרים והשירותים של העסק על פני המתחרים. באמצעות הנראות של העסק הם יבינו במה הוא שונה וימיוחד מעל ומעבר לשאר העסקים בתחום. מיתוג מוצלח מביא להגברת הזכירות והאמינות של העסק, מיתוג בונה אמון, לכן הוא כלי חובה וקריטי בבניית מערכות יחסים עם הקהל של העסק שלך. ולא רק לקוחות פוטנציאלים, אלא שהוא גם שומר על לקוחות קיימים שרוצים להרגיש ביטחון באמצעות עקביות ואחידות במותג. ומחבר אותם רגשית לעסק.

חבילות מיתוג << כנסו

עיצוב טוב, זה עסק טוב

מה זה מיתוג? ומתי כדאי לעשות מיתוג?

מרגישים שאתם מקיזים דם בשיווק העסק שלכם? כל בעלי העסקים יודעים שחשוב לבלוט באוטוסטרדה התחרותית, ולעשות רושם ייחודי בשוק המוצף. מיתוג זו דרך הכרחית כדי להקל על השיווק ולשרת את המסרים של העסק. אבל מתי כדאי להתחיל עם המיתוג? זו שאלה שנתקלים בה כמעט כולם. אז אתחיל מהגדרה של מיתוג ובהמשך אפרט באיזה שלב כדאי לבנות מיתוג.

אז מה זה בעצם מיתוג?

#מיתוג הוא יצירת הביטוי לאיך שאנשים תופסים את הערכים של העסק שלך. ביטוי ויזואלי של אלמנטים גרפים, צורות וצבעים, שנוגע בצרכים של הקהל של העסק שלך ומעורר בו רגשות ביחס לעסק שלך.

באמצעות תהליך שיוצר שפה גרפית אחידה לעסק, שפה שתוביל לטווח הארוך והרחוק, ותבוא לידי ביטוי בכל נקודות המפגש עם הקהל שלך.

איך העולם היה נראה בלי מיתוג?

כמו כבישים ללא תמרורים!  שפה גרפית ושימוש עיקבי  ונכון בה, יכולה לעשות את ההבדל האחד – בינך לבין מאות אלפי עסקים. אחידות ועיקביות בניראות לא רק יוצרות בידול, אלא גם משדרות אמינות, ומיקצועיות.

מיתוג לא רק מעלה את הערך של המותג שלך, אלא מייצר בנוסף גם זכירות, מערכת יחסים בין אנשים לעסק, ובידול – הייחוד של העסק שלך לעומת שאר העסקים בתחום עיסוק משותף וזהה. 

מיתוג ועיצוב גרפי למרפאה

ממה מורכב מיתוג?

רכיבי מיתוג:

צבעוניות (פלטת צבעים)

לוגו

גופנים (פונטים)

שימוש בתמונות

הנחיות לשימוש ברכיבי המיתוג

יישום המיתוג:

בכל הנכסים המודפסים וגם הדיגיטליים של העסק שלך.

מודפסים כמו: פולדר, ניירת, פלייר, מגנט, וכרטיס ביקור

וגם באונליין: אתר אינטרנט, דף נחיתה, קאבר, ופוסטים ברשתות החברתיות

אז מתי כדאי להתחיל תהליך מיתוג?

מאוד פשוט, ברגע שאתם יודעים מה הייחודיות של העסק שלכם, ומה אתם רוצים לשדר (במילים קודם כל). וכשאתם מוכנים לרוץ קדימה, לא רק כשאתם רוצים, אלא מוכנים מבחינת החלטה על אסטרטגיה, כיוון, מטרה ברורה שאתם סגורים עליה.

מה ההשקעה?

תהליך מיתוג הוא לא זול, אבל עסק שמבין שהוא כאן כדי להישאר, ומסתכל עם הפנים קדימה יבין שלטווח הרחוק מדובר כאן לא רק בהשקעה אלא בחיסכון בעלויות, כי ברגע שיש כבר מיתוג ושפה גרפית, נשאר רק ליישם אותה ולא להמציא את הגלגל כל פעם מחדש 🙂

מבחינה כלכלית:

מיתוג נחשב הוצאה שהיא תשתית, שלא נועדה לייצור הכנסה באותה שנת המס, שהרי המטרה היא להכין תשתית לייצור הכנסה בעתיד. פרקטית, רואה החשבון או יועצ/ת המס יכולים לפרוס אותה לשנים! ואז הרווח הרשום גדל וזה משפיע על התשלום בביטוח לאומי, מיסים וזכאות למשכנתא. אפילו אם יש לך עסק פטור. (אין לראות במידע הזה יעוץ מקצועי, בבקשה פנו להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום ראיית חשבון).

מיתוג

לסיכום

כדאי ליצור בידול, כדי להפוך את המתחרים שלכם ללא רלוונטים. כדי לבדל את עצמכם מהמתחרים. אל תבחרו מיתוג גנרי שאתם רואים שכל המתחרים שלכם בחרו בו, כי אז תעשו בדיוק את ההיפך מלבלוט, העסק שלכם לא רק שלא יהיה זכיר, הוא גם לא יצור חיבור ואהדה אצל הלקוחות הפוטנציאלים.

מיתוג מעביר את הסיפור, והאופי של העסק. מיתוג חייב להיות אחיד ועיקבי בשפה הגרפית שלו, בכל נקודות המיפגש עם קהל המטרה של העסק ובכך לשמור על זהות יציבה לעסק. ביחרו שפה גרפית שמשקפת את הזהות והערכים של העסק שלכם,

היצמדות לחוקי המיתוג היא הכרחית, ותאפשר העברת מסר ברור של אופי העסק ומהו הפתרון שמציע העסק לקהל היעד, קהל היעד עם הזמן יעריך את העסק שלך ויזהה אותו באמצעות חשיפה עיקבית למיתוג. 

מיתוג, בידול ומתחרים

כולם אמרו לך שצריך לעשות מיתוג. וראית את המתחרים שלך כבר עושים את זה. וכבר מביאים אפילו לקוחות. זה מרגיש שהם צעד אחד לפנייך.
לעסק המתחרה כבר בחרו את הצבעים שרצית, הלוגו מעביר את הרעיון שחלמת עליו, ואפילו הוייב זה בדיוק אותו וייב שרצית לעסק שלך. והתחושה שנשארת מאחור עם עסק מדשדש אוכלת אותך.
תיאורטית ברור שהיתה לך את האפשרות לפנות למעצבת גרפית שתיצור מיתוג חלומי מ-0, אבל עכשיו העסק של המתחרים שלך כבר נראה מקצועי ומושך.

מיתוג ועיצוב גרפי

אז אני כאן להגיד לך שהרווחת!! הרווחת לעשות בידול יותר טוב, כי יש לך עכשיו למה להשוות. כשהמתחרה או המתחרים שלך כבר ממותגים, יש לך את היכולת לבחון אותם, ולא לשכפל את המיתוג שלהם, אלא ליהפך. לבדל ועל הבסיס הזה מעצבת גרפית תיצור מיתוג שהוא לא רק יפה ומרשים, אלא גם עובד נכון בזירה השיווקית (למי שמכיר/ה את המושג בשיווק האוקיינוס האדום), ככה עובדים המותגים המצליחים והמוכרים בעולם, הם בודקים ומבדלים את עצמם ממתחרים, וכך גם עסק קטן צריך לפעול.

אז מה עושים? קודם כל מגדירים את העסק (מיהו, מהו, קהל היעד, שירותים, מוצרים, ערכים), ולאן רוצים להגיע. לאחר מכן בודקים מי המתחרים (העקיפים, הישירים, מה החוזקות והחולשות שלהם ומה שלי), ואז כשהמעצבת הגרפית מביאה לביטוי את כל המחקר במיתוג, מקבלים תוצאות שאפילו לא חלמנו עליהן.

יש תנועה לעסק, הקהל זוכר אותנו, מסתקרן, מרגיש שהוא רוצה אותנו יותר מהמתחרים, ההכנסה גדלה והכל נהיה פשוט.

מיתוג עובד, אבל צריך לעשות אותו נכון, לא רק יפה, אלא שיעזור לעסק להביא קהל, להשאיר אותו, לחבר אותו. וכך ליצור מיתוג שישרת את העסק לכל אורך הדרך השיווקית בכל נקודות המפגש עם לקוחות ותיקים או חדשים.

עיצוב טוב זה עסק טוב.

מיתוג מחדש – 3 שאלות שכדאי לשאול לפני

שום דבר לא נשאר אותו דבר – זה כלל חיים. זה קורה גם בעולם, גם במדינה, וגם לנו באופן אישי, דברים קורים, ומשפיעים, ואנחנו וגם הסביבה שלנו משתנים, לפעמים מה שחשבנו וידענו גם יכול להשתנות מקצה לקצה. גם בעסק, דברים יכולים להשתנות די מהר. ככל שיעברו החודשים והשנים, בעלי עסקים יכולים להתחיל להרגיש שהזהות וכפועל יוצא גם הניראות שיש לעסק כבר לא מתאימה לעסק. ההחלטה למתג מחדש יכולה לקרות ברגע, אבל סביר להניח שזו החלטה גדולה לקבל, וזו הסיבה שצריך להיות בטוח ביחס אליה. מוזמנים להיעזר בשאלות שכתבתי כדי לקבל החלטה נכונה ומודעת.

חושבים על מיתוג מחדש? כך תדעו אם הגיע הזמן:

 

1. האם המותג שלך מרגיש מיושן?

רוב המותגים לא סתם מפסיקים פתאום להיות טובים, אחת הסיבות לכך הוא שהסגנון היה טרנדי ולכן עכשיו (או בעתיד) הוא כבר לא רלונטי.

טרנדים משתנים, וחולפים, כתוצאה מכך זהות המותג שלך תרגיש לך באיזשהו שלב מיושנת כנראה. הטיפ המקצועי שלי הוא לבנות מיתוג שהוא לא טרנדי ואז הוא יתאים לכל תקופה גם בעתיד. כלומר מיתוג שמתבסס על איזון של אלמנטים, של מישחקים ויזואלים שעובדים על תפיסה של העין, פיזיולוגית, ולא משהו אחר שחולף.

אם עולה אצלך ההתלבטות אם למתג מחדש זה אומר שמשהו השתנה ואינו משתקף עוד בזהות הוויזואלית שלך. 

מיתוג חייב לשרת ולייצג את העסק שלך באופן יעיל כדי למשוך לקוחות נכונים, ואם זה לא קורה, הגיע הזמן למיתוג מחדש.

2. האם עבר הרבה זמן מאז שעידכנת את המיתוג שלך?

לא תמיד צריך לעשות מיתוג מחדש מלא, לפעמים ריענון קטן או עדכון זה כל מה שצריך לעסק קטן. אם התקציבים מצומצמים, או שצריך לתעדף אותם, ואולי העסק שלך לא השתנה בצורה כל כך דרמטית עד שיש צורך במיתוג מחדש, אז יש לכך פתרון.

ריענון יכול לכלול עדכון צבעים ופונטים, או הוספת סגנון חדש. אלו שינויים קטנים שלוקחים מעט זמן, והכי חשוב אינם דורשים שינוי של אופי או אסטרטגיית המותג שלך. ביצוע עדכונים קטנים למותג שלך במקום לבצע מיתוג מחדש מלא, הוא דרך ממש חכמה וקלה לניראות מקצועית וטובה ובמקביל להישאר נאמן למותג שלך.

3. האם העסק עבר שינוי במודל העיסקי או האסטרטגי שלו?

כל שינוי במודל העיסקי דורש שינוי בזהות המותג שלך. כי המטרה של מיתוג, ועיצוב גרפי היא לשרת את המסר והחזון של העסק.

תשאלו את עצמכם, האם השינויים גדולים מספיק כדי להצדיק מיתוג מחדש? ומעבר לזה, אם המיתוג הנוכחי יעזור לתקשר את הרעיון או המסר שלך, והאם הוא ימשוך לקוחות חדשים?

לפעמים התקציב נמוך יותר או שיש תקציב רק ללוגו ולא לזהות מותג מלאה, למרות זאת צריך כל הזמן לשקול חידוש מיתוג, או למתג מחדש. כי מיתוג משרת את המטרות של העסק שלך, מותג משרת אותך, ואם לא זה ולא זה, מה הטעם?

עיצוב טוב זה עסק טוב

50 ערכי מותג, שיעזרו לעסק שלך להפוך משקוף למבוקש

מומלץ לשמור: קבלו 50 ערכי מותג, שיעזרו לעסק שלכם להפוך משקוף למבוקש מאוד.

ערכי המותג הם הבסיס לבניית כל מותג, מקטן ועד גדול, ערכים שישמשו את העסק שלך לכתיבה שיווקית וגם לעיצוב השפה הגרפית והמיתוג.
אמנם יש המון ערכים חיוביים שכולנו מאחלים ורוצים בהם, אבל כדאי וחכם לצמצם את ערכי המותג כדי שהעיצוב הגרפי יעביר מסרים מדוייקים כמה שיותר. ובנוסף יבדל את העסק שלך משמעותית ממתחרים באותו התחום.
כדאי גם להימנע מערכים כלליים וגנרים, שמתאימים לכל עסק, כמו “מקצועי” שזה ערך שכמעט כל עסק חושב שהוא כזה ורוצה לשדר מקצועיות. או בתחום האוכל “טעים”, כל עסק בתחום ההסעדה שואף למנות טעימות, אחרת הוא יפול לפני הכל על הערך הזה.

יצרתי רשימה של 50 ערכי מותג פוטנציאלים שיעזרו לך למקד את העסק ולחדד את אופי העסק והמסרים של העסק, לפני שנעבור לשלב הבא של שיווק ומיתוג.

50 ערכים

1. יוקרתי
2. עממי
3. טיבעי
4. בגובה העיניים
5. צעיר
6. רציני
7. ותיק
8. שובב
9. טכנולוגי
10. בריא
11. עדין
12. אמפתי
13. ילדותי
14. הומור
15. קפדן
16. חברותי
17. חדשני
18. אופטימי
19. חברתי
20. נשי
21. גברי
22. יצירתי
23. סביבתי
24. כיפי
25. חכם
26. מסורתי
27. מגוון
28. דינמי
29. פשוט
30. מתקדם
31. חסר גבולות
32. פילוסופי
33. חזק
34. דייקן
35. ענייני
36. טרנדי
37. אלגנטי
38. יציב
39. נועז
40. צנוע
41. מנהיגותי
42. רוחני
43. קליל
44. מלא סטייל
45. קשוח
46. אותנטי
47. ממחזר
48. סקסי
49. אופטימי
50. נגיש

מיקוד העסק על בסיס ערכים, יצור זהות חזקה שעל בסיסה אפשר לייצר מיתוג ושפה גרפית תואמת.

עיצוב טוב זה עסק טוב

6 סיבות להשקיע במעצבת מותג

זהות מותג חזקה חיונית להצלחת כל עסק. מעצבת מותג ממלאת תפקיד מכריע ביצירת זהות ויישומו. השקעה במעצבת מותג מיומנת יכולה להביא יתרונות רבים לעסק שלך, הן בטווח הקצר והן לטווח הרחוק. פירטתי 6 סיבות משכנעות מדוע השקעה במעצבת מותג היא החלטה נכונה וחכמה:
להשקיע במעצבת מותג
1️⃣ יצירת זהות מותג יחודית: למעצבת מותג יש את המומחיות ליצור זהות מותג ייחודית ובלתי נשכחת המבדלת את העסק שלך מהמתחרים. הם מבינים את הניואנסים של מיתוג, אם זה פסיכולוגיה של צבעוניות, טיפוגרפיה ואלמנטים חזותיים אחרים, ויכולים לפתח נוכחות מותג מגובשת על פני פלטפורמות שונות. זהות מותג חזקה לא רק עוזרת לך להתבלט בתחום צפוף, אלא גם יוצרת רושם מתמשך על קהל היעד שלך.
2️⃣ תורם לשיווק איכותי
3️⃣ . הגדלת מכירות: מיתוג עיקבי בכל נקודות המגע שלו, מבודל ממתחרים, מזוהה וזכיר מוביל לגדילה באחוזי המרה, משום שיצירת זהות מותג בונה אמון, וממצבת את העסק שלך כבחירה אמינה ורצויה.
4️⃣ מסר מדוייק: מעצבת מותג מבינה כיצד לתקשר את ערכי המותג, הייעוד והצעת המכירה הייחודית של המותג שלך באופן ויזואלי. ולתרגם את מהות המותג שלך לאלמנטים עיצוביים המהדהדים את קהל היעד שלך. מאתר אינטרנט, גרפיקה לרשתות החברתיות, אריזות וקמפיינים, סיוע של מעצבת מותג מבטיח שהמסר של המותג שלך מועבר בצורה יעילה, ועוזר לך להתחבר ללקוחות שלך ברמה עמוקה יותר.
5️⃣ עיצוב מבוסס אסטרטגיה: מעצבת מותג לוקחת בחשבון את היעדים של העסק, השוק, בידול ממתחרים. והשפעת כל הנתונים על קהל היעד דרך המיתוג, אם זה בהכרה של העסק והרחבה שלו ככל שיתפתח, כדי שיהיה לנכס בעל ערך.
6️⃣ מיתוג יוצר קהל נאמן: השקעה במעצבת מותג משדרת ללקוחות שלך מחויבות של העסק שלך למקצועיות ואיכות. מותג מעוצב נכון משרה אמון ואמינות, מה שגורם ללקוחות פוטנציאלים יותר לבחור במוצרים ובשירותים שלך על פני מתחרים. מעצבת מותג יכולה לעזור לך ליצור סיפור מותג שמהדהד עם הקהל שלך, ליצור חיבור ריגשי ולטפח נאמנות לקוחות.
לסיכום: השקעה במעצבת מותג היא החלטה אסטרטגית שיכולה להיות לה השפעה אדירה, ביצירת זהות, אמון, עיקביות, ותקשורת אפקטיבית.
עיצוב טוב זה עסק טוב.
מיתוג ועיצוב גרפי למרפאה

האם תהליך מיתוג חייב לכלול לוגו?

נראה כי התשובה לשאלה האם תהליך המיתוג חייב לכלול לוגו היא לא חד משמעית. הלוגו, כסימן הזיהוי החזותי של עסק או מותג, הוא כן כלי חזק ויעיל בבניית זהות מותג ובהבנת הזהות של העסק ללקוחות. ביכולתו של הלוגו לשמש כתגיות זיהוי מהירות, הכירות וייצוג מותגי קל תוך זמן קצר, הוא תורם לשפר את חוויית המשתמש ולבנות אמון לעסק.

לוגו למפעל סיכות

תהליך המיתוג יכול בהחלט להכיל מגוון אלמנטים אחרים שאינם תלויים בלוגו. במקרה של בניית מותג חדש, תהליך המיתוג עשוי לכלול גם מיקוד עיסקי, אסטרטגיה שיווקית ואלמנטים שיהיו בהלימה איתם, ובשפה גרפית אחידה ועיקבית לטווח הארוך. הלוגו, כאחד מאלה, הוא חלק חשוב במיתוג העסק ובייצוג שלו.

מיתוג לעסק

בסופו של דבר, הלוגו כמובן הוא כלי חזק, לא פחות משם מסחרי של עסק, גם בין כותרות, משפטים, ומידע אחר, לוגו הוא הראשון שיראה ויבלוט , ללקוחות יותר קל לזהות לוגו בשבריר שנייה, מאשר טקסט קצר ככל שיהיה, ללוגו יש תהליך נפרד משלו, ושיטה. ועם זאת הוא בהחלט נחשב חלק ממיתוג, אבל לא תמיד. עם התייחסות נכונה לאלמנטים נוספים, ולשפה הכוללת, ניתן להבטיח שהמיתוג יהיה מרשים, מזוהה ואפקטיבי בהתאם למטרותיו.

מעצבת מותג לעומת מעצבת גרפית: מה ההבדל?

מעצבת מותג היא גם מעצבת גרפית. נשמע מבלבל? למעצבת מותג יש התמחות בתחום עיצוב מותג, שהוא תת-תחום בתחום בעיצוב הגרפי.
במאמר זה אתאר את ההבדלים המרכזיים בין מעצבת מותג לבין מעצבת גרפית ונבין את התפקיד המיוחד של כל מקצוע.

מעצבת מותג:
מעצבת מותג (באנגלית: Brand Designer) היא מעצבת גרפית שמתמחה ביצירת ובניית מותגים. היא מעצבת את הזהות החזותית של המותג ועוסקת ביצירת האפקט הרגשי והאסטרטגי של המותג באמצעות אמצעים חזותיים ויצירתיים. מעצבת המותג מתמקדת בהבנה מעמיקה של המיקוד העיסקי, הערכים והחזון של המותג ומביאה אותם לידי ביטוי חזותי בהתאם, בלוגו, בשפה הגרפית, בניראות העסק דרך האמצעים הפירסומיים, בכל נקודת מפגש של אנשים עם המותג.

מעצבת מותג יכולה לעזור לעסק לפתח ולהביע את הזהות הייחודית שלו, ליצור שפה גרפית שתעביר את המסר הרלוונטי ללקוחות ספציפיים. מעצבת המותג תבסס את השפה הגרפית של המותג לא רק לפי קהל היעד, אלא גם מול מתחרים ובהתאם לתחום, ולהעביר את המסר הרצוי באופן ייחודי ובולט.

העבודה של מעצבת המותג היא בעצם פיתוח גישה מקיפה למיתוג ושימוש בו בכל המוצרים הנוכחיים והעתידיים שיבואו, ובאינטראקציה עם אנשים ולקוחות. תהליך שכולל תכנון אסטרטגי, בניית לוגו, יצירת אייקונים, בחירת צבעים ופונטים, בשפה ובהתאם לזהות המותג. פיתוח או בחירה בסגנונות עיצוב ויצירת דפוסים חזותיים.
מעצבת מותג יכולה גם לעזור בפיתוח קונספט יצירתי של מוצרים, שירותים חדשים או קמפיינים.

מעצבת גרפית:
מעצבת גרפית (באנגלית: Graphic Designer) הוא מקצוע כללי יותר שיכול לכלול תחומים רבים בעיצוב גרפי, ולווא דווקא התמחות במיתוג, כמו למשל עיצוב הזמנה לחתונה, שהוא אינו פרויקט בתחום המיתוג. מעצבת גרפית יכולה לעצב מוצר על פי המטרה הספציפית שלשמו נועד, או להתבסס על חוקי מיתוג קיימים עבור המותג. מעצבת גרפית תדע להתנהל לפי חוקי המיתוג גם אם לא היא יצרה את המיתוג במקור. ככל כדאי לדרוש ממעצבת גרפית להצמד לכללי מיתוג אם קיימים, ואם לא אז להיצמד לפחות לצבעוניות שבחרתם, כדי להיות עיקביים בניראות שלכם.

אם אתם מתלבטים אם לבחור מעצבת גרפית או מעצבת מותג, תדעו ששירות שכולל חבילת מיתוג הוא הכרחי בעיקר לעסק או חברה שמעוניינים בפיתוח ארוך טווח ובשיווק איכותי ומיקצועי, בעיקר אם אתם מכוונים לקידום ממומן. עיצוב טוב זה עסק טוב.