8 לוגואים שכולנו מכירים הפכו לנשיים

כמה מהלוגואים הכי אייקונים עברו שינוי מגדרי במטרה להעביר מסר לשוויון.

"למרות ששוויון הוא היום נושא משמעותי עם התעניינות תקשורתית גדולה. עדיין ישנן דוגמאות בתקשורת לחוסן שוויון לא מודע. רצינו לדמיין עולם שבו סמלי לוגו מייצגים גם נשים בתקופה של קידום האישה". עלי חנן/CREATIVE EQUALS

"מכיוון ש-89.5% מהארט-דירקטורים הם גברים, אנו תוהים האם ההטיה הלא מודעת הזו השפיעה על עיצוב זהויות המותג, בואו נדמיין מחדש את עולם האיקונוגרפיה".

מקור: TheDrum

1. פרינגלס

לוגו פרינגלס אישה

2. מונופול

מונופול אישה

3. דרימוורקס

לוגו נשי דרימוורקס

4. ביק

לוגו נשי ביק

5. שוורצקופף

לוגו נשי שוורצקופף

6. האוסקר

האוסקר הולך לאישה

7. פרס האקדמיה הבריטית לקולנוע – הבאפט"א

לוגו הבאפט"א נשי

8. ג'וני ווקר – מהדורה מיוחדת

ג'וני ווקר הוציאה מהדורה מיוחדת לכבודן של הנשים, מהדורה מוגבלת בשם ג'יין ווקר 🙂

לוגו נשי לג'וני ווקר
מהדורה מוגבלת עם מותג נשי

הכח של מיתוג להעביר מסר

עיצוב לוגו הוא הכרחי להצלחת המותג ולהעברת מסר.

הדוגמאות כאן מצליחות להראות את הכח האדיר שיש במיתוג ויצירת לוגו. את המסרים החברתיים שהוא משתמש בהם וגם יכול להעביר או לעשות שינוי חברתי.

המסר מועבר כאן קונספטואלית, דרך השינוי בתפיסה שלנו את המותג, ובזכירות העצומה של המותג. זה עובד בכל כך הרבה מישורים ולכן מוצלח כל כך.

מסר שעובר בלי מילים הוא הכי חזק.

עיצוב טוב זה עסק טוב!

8 הלוגואים הכי יקרים בעולם

כמה עולה לוגו? האפשרויות לתימחור הן מגוונות ממאות ועד סכומים של עשר ספרות ויותר. במאמר הזה, אספתי את הלוגואים היקרים ביותר בעולם, כולל לוגואים שחודשו.

עיצוב לוגו הינו החלק החשוב ביותר ביצירת זהות מותג של עסק או חברה. לוגו של עסק צריך לבטא את המהות של העסק, מי הוא, ומה הוא עושה. מה הערכים שלו, האישיות שלו. זהו סמל, שמעביר רעיון ומידע, על בסיס תפיסות תרבותיות, וגבולות שפה. לוגו הוא אלמנט חשוב בזהות מותג וחברות מוכנות להשקיע הרבה מאמץ בחקר, תיכנון, ועלויות כספיות בכדי ליצור לוגו זכיר ומוצלח שייצג את העסק שלהן באופן המקסימלי ולטווח הרחוק.

חלק מהחברות המוכרות בעולם שילמו לא מעט כסף עבור עיצוב הלוגו שלהן או עבור מיתוג מחדש

1. סימנטק  – Symantec

המרכיב המרכזי של הלוגו הוא סימן הוי המציין שהפעולה הצליחה, הוי נלקח מהלוגו של החברה שאוחדה VeriSign. מצד אחד הוא נשאר מוכר לצרכנים שנשארו נאמנים למותג אמין ומוערך ובנוסף מתאים באופן אידיאלי למה שהחברה ספציפית מספקת – אבטחת אתרים. יש לציין שהיו מרכיבים נוספים בעיסקה הזו. את הפונט שינו וויתרו על הסריפים, לפונט קליל במראה חדיש יותר.

עלות: 1,280,000 $

2. חברת הדלק – BP

מדובר במיתוג מחדש של בריטיש פטרוליום, שנעשה בשנת -2008. הסמל נראה כמו פרח ירוק וצהוב. הלוגו נוצר על ידי Landor Associates. חברת המיתוג, לדבריהם הלוגו מסמל את השינוי של הארגון, ואת המחויבות שלו לרדוף אחר צורות טבעיות יותר של אנרגיה. העיצוב נועד לשדר תדמית נקייה וידידותית לסביבה, בעצם צימצום נזקים עבור חברת הדלק שהיתה אחראית לדליפות נפט הרסניות וגדולות (תמונות הקורמורנים  האומללים על החוף מלאי נפט שלא ישכחו).

עלות: 211,000,000 $

3. Accenture

בשנת 2000 עברה אנדרסן ייעוץ מיתוג מחדש לחלוטין והפכה מ-Landor Associates ל – Accenture. הלוגו החדש, בעלות של 100 מיליון דולר, כולל סמל שמלווה אותם עד היום, סמל חץ שבכוונתם לייצג גישה חדשנית בדגש על המיקוד של הארגון בעתיד ובפיתוח טכנולוגיה, צמיחה ושיפור. הלוגו נבחר אחרי 50 הצעות עיצוב ללוגו, שנדחו!

עלות: 100,000,000 $ 

4. בנק ANZ

כאשר קבוצת הבנקאות של אוסטרליה וניו זילנד (ANZ) התמזגו, החברה עברה מיתוג מחדש וקמפיין שיווקי בשנת- 2009 שהסתיים ב2012, הבנק הוציא 15 מיליון דולר על הלוגו החדש שלו בעקבות צורך לתדמית חדשה. התיכנון והיצירה שלו לקחו 8 חודשים, הסמל שלו מייצג דמות אדם, במאמץ מכוון לגרום לחברה להיראות ממוקדת יותר בבני אדם. הארגון גם ערך מחקר משמעותי כדי להבטיח שהסמל יעבוד בכל מדינה ברחבי העולם. ותיכנון ומחקר כזה בהחלט משפיע על תימחור של לוגו או מיתוג

עלות: 15,000,000 $

5. Posten Norge

שירות הדואר הלאומי של נורבגיה, Posten Norge, השקיע הרבה בעיצוב לוגו מחודש בשנת 2008. העיצוב פשוט ונקי, ולא הזכיר בכלל את הלוגו הקודם (למעט שימוש באותם צבעי המיתוג), כדי להביא אסטרטגיה של מודרניזציה, עם סמל בצורת כדור, שנועד לייצג חדשנות, והצלחה עולמית.

עלות: 55,000,000 $

6. רשת BBC

הלוגו של תאגיד השידור הבריטי (BBC) הציג את הלוגו החדש שלו ב-1997, שכלל שיפוץ משמעותי של זהות המותג שלו עבר כמה גילגולים לאורך עשרות שנים, אך הבסיס נשאר זהה, של אותיות לבנות ממוסגרות בריבועים, ולכן זכה לביקורת על המחיר השערורייתי ששולם עבור השינוי הזה.

עלות: 1,800,000 $

7. בנק Citybank

עוד אחד מעיצובי הלוגו היקרים ביותר בהיסטוריה, הלוגו הנוכחי של CitiBank עלה לחברה בסביבות 1.5 מיליון דולר.

לארגון, תת-חטיבה של התאגיד הרב לאומי Citigroup, יש נוכחות גלובלית מסיבית ב-19 מדינות. עם זאת בחשבון, אין זה פלא שהחברה לא הייתה מוכנה לחתוך שום פינות בעיצוב הלוגו שלה.

מעניין, רכישת הלוגו הייתה חלק מתקציב חידוש מותג בסך 10 מיליון דולר שיישם סיטיבנק כאשר החברה רצתה לשדרג את התדמית שלה. הלוגו הפשוט והמוצלח נוצר על-ידי פנטגרם. פולה שר ציירה בתחילה את הלוגו על מפית, על פי כמה סיפורים, מה שהוביל לכך שחברת סיטיגרופ סירבה לשלם את תג המחיר הכבד עבור יצירה פשוטה כל כך. עם זאת, בסופו של דבר, המותג נעתר ואימץ את התדמית החדשה.

עלות: 1,500,000 $

8. פפסי Pepsi

העיצוב המחודש של פפסי זיכה אותו להכנס לרשימה כאחד הלוגואים היקרים ביותר בעולם.

במטרה לבלוט בשוק צפוף שנשלט על ידי קוקה קולה, פפסי הייתה מוכנה להשקיע הרבה יותר עבור הלוגו הנכון. יש לציין שהחברה עיצבה מחדש את הלוגו שלה מספר פעמים במהלך השנים, תוך התנסות עם צבעים וסיגנונות שונים.

הלוגו של מיליון דולר נוצר על ידי פיטר ארנל, מקבוצת המיתוג ארנל. שהקנה ללוגו מראה מינימליסטי ושטוח כדי להדגיש את האופי החדשני והנינוח של המותג.

עלות: 1,000,000 $

עיצוב לוגו מוצלח עבור המותג

עיצוב לוגו הוא הכרחי להחדרת מותג לשוק, וליצירת זהות מוכרת, ובעצם להצלחת המותג. הוא כמובן לא מוכרח לעלות מילוני דולרים כמו המותגים שהוזכרו כאן.

יצירת לוגו שמשקף את האופי, הערכים והמטרות של העסק, ניתן להביא לידי ביטוי את המותג למקסימום, לוגו שיסייע ליצור ולשמר את החזון לאורך זמן. הלוגואים היקרים כוללים גם קווים מנחים לאופן השימוש בלוגו, בגריד, במירווחים, על גבי צבעים שונים ומול אלמנטים אחרים, ואיך יראו בכל גודל ואף ממרחק. מי שמבקר את המחיר, לא מבין את הדרך לעיצוב לוגו, כי הוא לא יכול לראות אותה בלוגו עצמו. לא את התחקיר, הבידול, זה שהמעצב חושב גם על הפתרונות לכל הופעה של הלוגו, ביישום שלו. 

על מנת ליצור לוגו מוצלח לעסק שלך, עדיף לתת את העבודה למי שמומחה לכך. החברות הגדולות משלמות עבור מומחיות ואמינות של המעצב.

אין שני לרושם ראשוני, המותג שלך הוא הפנים של העסק שלך. זוהי התדמית הוויזואלית שיש לאנשים בראש על החברה שלך ומה היא מייצגת.

עיצוב טוב זה עסק טוב!

מתי נכון לשדרג לוגו?

אם יש לך כבר קהל לקוחות נאמן, לא כדאי להחליף לוגו. אפשר ומומלץ להפוך אותו למקצועי!
לשירן עזרא יש מותג מצליח וקהל לקוחות שמכירות אותה, סומכות עליה וקונות ממנה בכמויות. אבל האתגר של המותג שלה היה שהלוגו לא היה קריא. היא פנתה אליי והחלטתי לתת לו כמה תיקונים קטנים ושידרוגים. כך שמצד אחד ישאר זכיר ללקוחות שאולי אפילו לא ישימו לב לשינוי, ומצד שני ישפר את הקריאות, מיני מהפך ללוגוטייפ מוצלח וקריא.

שידרוג לוגו

אז איך נתתי מראה מיקצועי ללוגו ומה עשיתי כאן כדי לשפר קריאות?

👌 ריווחתי אותיות ונתתי מרחב "נשימה"
👌 הסרתי את האיור שיצר קישקוש בעין והעיב על הקריאות של האות A
👌 נתתי ריווחים מאוזנים בין האלמנטים
👌 את הטקסט בעברית החלפתי לפונט תואם לאנגלית. הניתן לקריאה גם כשהלוגו מוקטן.

אם אתם רוצים לשדרג את העסק, כדאי לפנות למעצבת גרפית. בואו נבדוק איך אפשר לתת מהפך קטן או גדול למותג שלך.
עיצוב טוב זה עסק טוב.

מדריך: 30 חוקים ללוגו מוצלח

לוגו צריך להעביר כל כך הרבה בכל כך מעט. ולכן בכדי שיהיה מוצלח, הוא חייב לעמוד ב30 כללים:

1.
לוגו חייב להיות פשוט
היילייטס לאינסטגרם
2.
לוגו חייב להיות מאוזן
3.
אותיות קריאות
4.
לוגו מושלם לא קיים
5.
לוגו חייב להיות מקורי
6.
ביחרו צבעוניות מצומצמת
7.
לוגו צריך להיות מזוהה גם בשחור לבן
8.
לוגו חייב להיות זכיר
9.
חובה ליצור לוגו בתוכנה וקטורית כמו אילוסטרייטור
10.
לוגו צריך להיות ורסטילי ולהתאים לכל פורמט
11.
תאהבו את הלוגו שלכם
12.
לוגו חייב להיות מוכר גם אם רואים אותו הפוך
לוגו למפעל סיכות
13.
לוגו חייב להיות מדהים
14.
לא להשתמש ביותר משני פונטים
15.
לוגו חייב להיות מזוהה גם כשהוא משתנה בגודל
MockUp11-logo-rla
16.
אל תוסיפו אפקטים ללוגו
17.
וגם לא צילום
18.
אל תשתמשו בצבעים זוהרים
19.
הימנעו מקלישאות או ייצוג גנרי
20.
הימנעו מאלמנטים רבים
21.
לוגו צריך להיות מעניין
22.
מיקוד עסקי הוא בסיס ליצירת לוגו מוצלח
23.
לוגו מוצלח הוא על זמני
24.
השתמשו בפונטים רק של מעצבי פונטים מקצועיים
pencil_sketch_logo_mockup_05-1X1
25.
לוגו צריך להיות קונטרסטי
26.
לוגו צריך להיות מבודל ממתחרים
27.
לוגו צריך להכיל אלמנט נקודתי ששובר את האיזון בתוך המכלול המאוזן
28.
השתמשו במרווחים נכונים כדי לשמור על לוגו נקי
29.
המנעו מלוגו שהוא יותר מידי מילולי וצפוי
30.
לוגו צריך להעביר מסר באופן מהיר וחד
כרטיס ביקור

הכירו את: גישת אופציה אחת ללוגו

נדרשו כנראה הרבה ידע וניסיון כדי שאגיע לעבוד עם גישה חדשה שגם הלקוחות שלי וגם אני מרוויחים ממנה. עם גישת אופציה אחת ללוגו, הלקוחות שלי לא מקבלים רק תוצאה יצירתית הכי טובה, אלא גם מקבלים שירות מקצועי יותר.
רק אחרי יותר מ20 שנה של עבודה כשכירה וכעצמאית, גיליתי שזו שיטה לא הכי יעילה לעבודה. לבסוף מצאתי את הגישה המשלבת את טובת הלקוח, טובתי כאשת מקצוע, ואת טובת היצירה, לתהליך אחד.
לוגו בגישת אופציה אחת, היא בעצם אפשרות אחת של לוגו, ולא שלוש כמו שנהוג, כי אם מעצב לא יודע לקבוע מה הפתרון היעיל ביותר, הוא בטח ובטח לא צריך להפיל את המשימה הזו על הלקוחות ולאלץ אותם לבחור. המעצב הוא איש המקצוע שסומכים עליו שיביא את הפתרון הכי טוב.

הבעיות בגישת 3 אופציות:
1) פגיעה באיכות: כל האנרגיה, הזמן והחשיבה מתפצלים לשלושת האופציות, במקום להתמקד ולהשקיע באחד טוב ואיכותי יותר.
2) מי המומחה? תמיד שלושה רעיונות לא יהיו טובים באותה הרמה, יהיה רעיון אחד יותר טוב מהשאר, אם זה במראה, ואם זה ברעיון, המעצב יודע מהתחלה איזה מבין השלוש הוא הפתרון הטוב ביותר, ואז בעצם נותן ללקוח לבחור לוא דווקא את האפשרות הכי טובה? זה פשוט חסר הגיון.
3) מחיר יקר: מראש הצעת המחיר כוללת את האופציות השונות ולכן המחיר יהיה יקר יותר ממה שצריך להיות.

למה הגישה הזו עובדת?
פוקוס על הפיתרון הטוב ביותר. הלקוחות לא פונים אליי כדי שאתן להם אפשרויות, הם פונים אליי כדי שאתן להם פתרון טוב. אז במקום ליצור מספר אפשרויות, אני מנתבת את כל האנרגיה היצירתית שלי ליצירת פתרון איכותי אחד. וכן, אני עדיין בוחנת כיוונים רבים בשלב מוקדם, אבל מצמצמת אותם לפתרון הטוב והאיכותי ביותר מבחינת מקצועית. זה עובד כי אני עושה עבודת הכנה, מבססת את תהליך החשיבה על מחקר, חשיבה אסטרטגית, ומטרות, ולא רק אסתטיקה, וסטראוטיפים מהתעשייה.
המעצב הוא המומחה, התפקיד של איש המקצוע הוא לייעץ ולפתור בעיות בעבור הלקוח. לא להציג רעיון לטעמו האישי של הלקוח, אלא רעיון הנכון למותג, על בסיס ההסבר האסטרטגי ובהסכמתו של הלקוח. לקוח משלם למעצב לבחור את הלוגו הנכון ולא כדי להפיל על הלקוח את הבחירה.
חיסכון בכסף: הלקוח משלם רק על מה שהוא מקבל.

בכל אופן, הלקוח מחליט בסופו של דבר כמה סקיצות הוא רוצה לקבל, אבל כדאי שהחלטה כזו תתקבל אחרי שקיבל את כל המידע.

דוגמא ללוגו שעיצבתי בגישת סקיצה אחת  היא חנות One stop shop לקרטונים ולמוצרי אריזה למעבר דירה נעים וקל, בשם "פשוט לארוז". 📦
האתגר היה להפוך את הרעיון של מעבר הדירה שבדרך כלל מעיק ומלחיץ, לפשוט, וידידותי. 🚛

הפיתרון: לאחר הבנת העסק, המטרות, החזון ואת מיקומו בשוק, נוצר לוגו שהסמל בו מעביר תחושה ידידותית וקלה למשתמש, בחירת פונט וצבעוניות שמייחדים את העסק, ומשדרים הרגשה נעימה ורכה שמעבירה את הקלילות והרכות שתסייע ללקוחות לארוז לקראת ובזמן מעבר הדירה שלהם. המיתוג (שכולל גם שפה גרפית) יצא מרענן, ידידותי, זכיר, בולט ומבדל.

עיצוב טוב זה עסק טוב.

האם תהליך מיתוג חייב לכלול לוגו?

נראה כי התשובה לשאלה האם תהליך המיתוג חייב לכלול לוגו היא לא חד משמעית. הלוגו, כסימן הזיהוי החזותי של עסק או מותג, הוא כן כלי חזק ויעיל בבניית זהות מותג ובהבנת הזהות של העסק ללקוחות. ביכולתו של הלוגו לשמש כתגיות זיהוי מהירות, הכירות וייצוג מותגי קל תוך זמן קצר, הוא תורם לשפר את חוויית המשתמש ולבנות אמון לעסק.

לוגו למפעל סיכות

תהליך המיתוג יכול בהחלט להכיל מגוון אלמנטים אחרים שאינם תלויים בלוגו. במקרה של בניית מותג חדש, תהליך המיתוג עשוי לכלול גם מיקוד עיסקי, אסטרטגיה שיווקית ואלמנטים שיהיו בהלימה איתם, ובשפה גרפית אחידה ועיקבית לטווח הארוך. הלוגו, כאחד מאלה, הוא חלק חשוב במיתוג העסק ובייצוג שלו.

מיתוג לעסק

בסופו של דבר, הלוגו כמובן הוא כלי חזק, לא פחות משם מסחרי של עסק, גם בין כותרות, משפטים, ומידע אחר, לוגו הוא הראשון שיראה ויבלוט , ללקוחות יותר קל לזהות לוגו בשבריר שנייה, מאשר טקסט קצר ככל שיהיה, ללוגו יש תהליך נפרד משלו, ושיטה. ועם זאת הוא בהחלט נחשב חלק ממיתוג, אבל לא תמיד. עם התייחסות נכונה לאלמנטים נוספים, ולשפה הכוללת, ניתן להבטיח שהמיתוג יהיה מרשים, מזוהה ואפקטיבי בהתאם למטרותיו.