איך עושים שימוש חוזר בעיצוב גרפי
הכוונה בשימוש חוזר בעיצוב קיים הוא לא להעתיק אחד לאחד את הגרפיקה ולהדביק בכל יישום. צריך ליישם בהתאמה לכל פלטפורמה, גם בדיגיטלית, גם במודפסת, יישום ברולאפ, לא יראה אותו הדבר כמו ביישום על פולדר. עיצוב קאבר לפייסבוק, לא ייראה כמו עיצוב פוסט.
שלב 1 – מחקר
כשרוצים להשתמש בעיצוב אחיד ולשימוש חוזר, כדאי שהוא יהיה אחד מוצלח, ולכן כדאי לבסס אותו על מחקר, ליצור שפה גרפית שונה מהמתחרים, שהעסק יראה אחר, שונה, יחיד ומיוחד. על בסיס ערכים ייחודים של העסק, העיצוב משרת את המסרים והערכים של העסק, ופונה לקהל ספציפי, שאליו העיצוב "ידבר". כך שמי שיראה את העיצוב יבין ממבט אחד מה האופי והאישיות של העסק.
שלב 2 – אחידות ועקביות
על בסיס התובנות מהמחקר, צריך ליצור נראות שהיא זהות מותג, מיתוג שיחזור בכל נקודות המפגש עם הלקוח או קהל המטרה. היצמדות לזהות הזו תועיל לעסק ותהפוך אותו למותג חזק.
שלב 3 – יישום של השפה הגרפית
זה השלב שבו בוחרים את הפלטפורמות ליישום, בהתאם למטרות, לסוג העסק (למשל עסק שיש לו חנות מקומית, שונה מעסק של שירות אונליין בצרכים ופלטפורמות להפצה). לדוגמא: רולאפ, מעטפה, כרטיס ביקור, קאבר לפייסבוק, ליוטיוב, ללינקדאין, פוסט לאינסטגרם, שילוט חוצות, שלט לחנות, שלטי הכוונה, עיצוב חולצות, עיצוב שקיות, עיצוב רכבים, עיצוב דוכן, תערוכות, וכו'.
עיצוב טוב זה עסק טוב