זה תמיד רגע מרגש ומעורר ציפיות לפני שעומדים לעצב ולהדפיס בבית דפוס פלייר או כרטיס ביקור, גם אם בעבר כבר עברתם את התהליך וזו לא הפעם הראשונה. גם עבורי כמעצבת גרפית, כל תהליך של כל לקוח שאני מעצבת עבורו, אני מתרגשת כאילו זה כרטיס ביקור חדש שאני מעצבת לעצמי.
משום מה לא מעט בעלי/ות עסקים עומדים בפני השאלה האם להדפיס כרטיס ביקור דו צדדי או צד אחד? זו שאלה שנשאלת ע"י אנשים שאינם מבינים בתחום העיצוב, כמו למשל, גרפיקאים שאינם מעצבים או בתי דפוס, שהם בהחלט מבינים בטכניקות של דפוס ותהליך הבאה לדפוס, אבל זה ממש לא השיקול היחיד. מפני שבתהליך צריך להבין גם את הצד של המסר שמועבר, השיווקי, והחזותי (וגם, יש ערך מוסף אקולוגי, של ניצול הנייר משני צידיו). במיוחד שהשיקול כאן הוא לא כלכלי כמו שבתי דפוס מציעים, ובטח, אם זה צעד לא נכון שאפילו יפגע במטרה שכיוונת אליה. ההבדל בעלויות בין הדפסת 1000 כרטיסי ביקור דו צדדיים, לבין הדפסה של צד אחד הם מזעריים, וכך גם מבחינת עלות העיצוב.
אז עכשיו שהבנת את השיקולים שעומדים לפני שמתחילים לעצב כרטיס ביקור, או פלייר, אענה לשאלה אם לבחור בעיצוב לכרטיס בהדפסה דו צדדית או צד אחד – התשובה היא מאוד פשוטה, וכדי לענות אשאל אותך: האם היית קונה ספר שרק צד אחד של כריכה מודפסת והצד השני לבן? ברור שלא, זה היה נראה כמו טעות! אותו הדבר לגבי כרטיס ביקור וגם פלייר, אם את/ה לא הולכ/ת להצמיד את הכרטיס או הפלייר לקיר, דלת או עמוד, אז אין שום סיבה להשאיר צד שני לבן.
כרטיס ביקור אינו פוסטר. ולחסוך מעט כסף, זו לא סיבה מספיק טובה כדי לפגוע ברושם ובמראה המיקצועי של העסק שלך.
עוד יתרון משמעותי לעיצוב דו צדדי של כרטיס ביקור או פלייר הוא שאפשר לחלק את האלמנטים והמידע לשני צדדים, ליצור חלקים מאורגנים ובכך לשפר את חווית הקורא, בלי להעמיס על הקריאה והעומס החזותי. אפשר לחלק לפי תוכן. אפשר לשים בצד אחד רק את הלוגו. או קוד QR. אפשר בצד אחד להשאיר מקום לקביעת תורים, פגישות, הרצאות או כרטיסיה, בהתאם לתחום המיקצועי שלך ולאסטרטגיה השיווקית שנבחרה לעסק שלך. אפשר כל צד באותו צבע, או בשני צבעים שונים ובקונטרסט, לפי מה שהכי מתאים לך. אפשר להיות יצירתיים, ולחשוב על הפתעה או תשובה בצד השני, שתגרום לאדם שמקבל לחייך ולהתחבר אלייך. עיצוב טוב זה עסק טוב!