fbpx

Our Blog

מיתוג מחדש – 3 שאלות שכדאי לשאול לפני

שום דבר לא נשאר אותו דבר – זה כלל חיים. זה קורה גם בעולם, גם במדינה, וגם לנו באופן אישי, דברים קורים, ומשפיעים, ואנחנו וגם הסביבה שלנו משתנים, לפעמים מה שחשבנו וידענו גם יכול להשתנות מקצה לקצה. גם בעסק, דברים יכולים להשתנות די מהר. ככל שיעברו החודשים והשנים, בעלי עסקים יכולים להתחיל להרגיש שהזהות וכפועל יוצא גם הניראות שיש לעסק כבר לא מתאימה לעסק. ההחלטה למתג מחדש יכולה לקרות ברגע, אבל סביר להניח שזו החלטה גדולה לקבל, וזו הסיבה שצריך להיות בטוח ביחס אליה. מוזמנים להיעזר בשאלות שכתבתי כדי לקבל החלטה נכונה ומודעת.

חושבים על מיתוג מחדש? כך תדעו אם הגיע הזמן:

 

1. האם המותג שלך מרגיש מיושן?

רוב המותגים לא סתם מפסיקים פתאום להיות טובים, אחת הסיבות לכך הוא שהסגנון היה טרנדי ולכן עכשיו (או בעתיד) הוא כבר לא רלונטי.

טרנדים משתנים, וחולפים, כתוצאה מכך זהות המותג שלך תרגיש לך באיזשהו שלב מיושנת כנראה. הטיפ המקצועי שלי הוא לבנות מיתוג שהוא לא טרנדי ואז הוא יתאים לכל תקופה גם בעתיד. כלומר מיתוג שמתבסס על איזון של אלמנטים, של מישחקים ויזואלים שעובדים על תפיסה של העין, פיזיולוגית, ולא משהו אחר שחולף.

אם עולה אצלך ההתלבטות אם למתג מחדש זה אומר שמשהו השתנה ואינו משתקף עוד בזהות הוויזואלית שלך. 

מיתוג חייב לשרת ולייצג את העסק שלך באופן יעיל כדי למשוך לקוחות נכונים, ואם זה לא קורה, הגיע הזמן למיתוג מחדש.

2. האם עבר הרבה זמן מאז שעידכנת את המיתוג שלך?

לא תמיד צריך לעשות מיתוג מחדש מלא, לפעמים ריענון קטן או עדכון זה כל מה שצריך לעסק קטן. אם התקציבים מצומצמים, או שצריך לתעדף אותם, ואולי העסק שלך לא השתנה בצורה כל כך דרמטית עד שיש צורך במיתוג מחדש, אז יש לכך פתרון.

ריענון יכול לכלול עדכון צבעים ופונטים, או הוספת סגנון חדש. אלו שינויים קטנים שלוקחים מעט זמן, והכי חשוב אינם דורשים שינוי של אופי או אסטרטגיית המותג שלך. ביצוע עדכונים קטנים למותג שלך במקום לבצע מיתוג מחדש מלא, הוא דרך ממש חכמה וקלה לניראות מקצועית וטובה ובמקביל להישאר נאמן למותג שלך.

3. האם העסק עבר שינוי במודל העיסקי או האסטרטגי שלו?

כל שינוי במודל העיסקי דורש שינוי בזהות המותג שלך. כי המטרה של מיתוג, ועיצוב גרפי היא לשרת את המסר והחזון של העסק.

תשאלו את עצמכם, האם השינויים גדולים מספיק כדי להצדיק מיתוג מחדש? ומעבר לזה, אם המיתוג הנוכחי יעזור לתקשר את הרעיון או המסר שלך, והאם הוא ימשוך לקוחות חדשים?

לפעמים התקציב נמוך יותר או שיש תקציב רק ללוגו ולא לזהות מותג מלאה, למרות זאת צריך כל הזמן לשקול חידוש מיתוג, או למתג מחדש. כי מיתוג משרת את המטרות של העסק שלך, מותג משרת אותך, ואם לא זה ולא זה, מה הטעם?

עיצוב טוב זה עסק טוב

8 הלוגואים הכי יקרים בעולם
מתי נכון לשדרג לוגו?