fbpx

Our Blog

8 הלוגואים הכי יקרים בעולם

כמה עולה לוגו? האפשרויות לתימחור הן מגוונות ממאות ועד סכומים של עשר ספרות ויותר. במאמר הזה, אספתי את הלוגואים היקרים ביותר בעולם, כולל לוגואים שחודשו.

עיצוב לוגו הינו החלק החשוב ביותר ביצירת זהות מותג של עסק או חברה. לוגו של עסק צריך לבטא את המהות של העסק, מי הוא, ומה הוא עושה. מה הערכים שלו, האישיות שלו. זהו סמל, שמעביר רעיון ומידע, על בסיס תפיסות תרבותיות, וגבולות שפה. לוגו הוא אלמנט חשוב בזהות מותג וחברות מוכנות להשקיע הרבה מאמץ בחקר, תיכנון, ועלויות כספיות בכדי ליצור לוגו זכיר ומוצלח שייצג את העסק שלהן באופן המקסימלי ולטווח הרחוק.

חלק מהחברות המוכרות בעולם שילמו לא מעט כסף עבור עיצוב הלוגו שלהן או עבור מיתוג מחדש

1. סימנטק  – Symantec

המרכיב המרכזי של הלוגו הוא סימן הוי המציין שהפעולה הצליחה, הוי נלקח מהלוגו של החברה שאוחדה VeriSign. מצד אחד הוא נשאר מוכר לצרכנים שנשארו נאמנים למותג אמין ומוערך ובנוסף מתאים באופן אידיאלי למה שהחברה ספציפית מספקת – אבטחת אתרים. יש לציין שהיו מרכיבים נוספים בעיסקה הזו. את הפונט שינו וויתרו על הסריפים, לפונט קליל במראה חדיש יותר.

עלות: 1,280,000 $

2. חברת הדלק – BP

מדובר במיתוג מחדש של בריטיש פטרוליום, שנעשה בשנת -2008. הסמל נראה כמו פרח ירוק וצהוב. הלוגו נוצר על ידי Landor Associates. חברת המיתוג, לדבריהם הלוגו מסמל את השינוי של הארגון, ואת המחויבות שלו לרדוף אחר צורות טבעיות יותר של אנרגיה. העיצוב נועד לשדר תדמית נקייה וידידותית לסביבה, בעצם צימצום נזקים עבור חברת הדלק שהיתה אחראית לדליפות נפט הרסניות וגדולות (תמונות הקורמורנים  האומללים על החוף מלאי נפט שלא ישכחו).

עלות: 211,000,000 $

3. Accenture

בשנת 2000 עברה אנדרסן ייעוץ מיתוג מחדש לחלוטין והפכה מ-Landor Associates ל – Accenture. הלוגו החדש, בעלות של 100 מיליון דולר, כולל סמל שמלווה אותם עד היום, סמל חץ שבכוונתם לייצג גישה חדשנית בדגש על המיקוד של הארגון בעתיד ובפיתוח טכנולוגיה, צמיחה ושיפור. הלוגו נבחר אחרי 50 הצעות עיצוב ללוגו, שנדחו!

עלות: 100,000,000 $ 

4. בנק ANZ

כאשר קבוצת הבנקאות של אוסטרליה וניו זילנד (ANZ) התמזגו, החברה עברה מיתוג מחדש וקמפיין שיווקי בשנת- 2009 שהסתיים ב2012, הבנק הוציא 15 מיליון דולר על הלוגו החדש שלו בעקבות צורך לתדמית חדשה. התיכנון והיצירה שלו לקחו 8 חודשים, הסמל שלו מייצג דמות אדם, במאמץ מכוון לגרום לחברה להיראות ממוקדת יותר בבני אדם. הארגון גם ערך מחקר משמעותי כדי להבטיח שהסמל יעבוד בכל מדינה ברחבי העולם. ותיכנון ומחקר כזה בהחלט משפיע על תימחור של לוגו או מיתוג

עלות: 15,000,000 $

5. Posten Norge

שירות הדואר הלאומי של נורבגיה, Posten Norge, השקיע הרבה בעיצוב לוגו מחודש בשנת 2008. העיצוב פשוט ונקי, ולא הזכיר בכלל את הלוגו הקודם (למעט שימוש באותם צבעי המיתוג), כדי להביא אסטרטגיה של מודרניזציה, עם סמל בצורת כדור, שנועד לייצג חדשנות, והצלחה עולמית.

עלות: 55,000,000 $

6. רשת BBC

הלוגו של תאגיד השידור הבריטי (BBC) הציג את הלוגו החדש שלו ב-1997, שכלל שיפוץ משמעותי של זהות המותג שלו עבר כמה גילגולים לאורך עשרות שנים, אך הבסיס נשאר זהה, של אותיות לבנות ממוסגרות בריבועים, ולכן זכה לביקורת על המחיר השערורייתי ששולם עבור השינוי הזה.

עלות: 1,800,000 $

7. בנק Citybank

עוד אחד מעיצובי הלוגו היקרים ביותר בהיסטוריה, הלוגו הנוכחי של CitiBank עלה לחברה בסביבות 1.5 מיליון דולר.

לארגון, תת-חטיבה של התאגיד הרב לאומי Citigroup, יש נוכחות גלובלית מסיבית ב-19 מדינות. עם זאת בחשבון, אין זה פלא שהחברה לא הייתה מוכנה לחתוך שום פינות בעיצוב הלוגו שלה.

מעניין, רכישת הלוגו הייתה חלק מתקציב חידוש מותג בסך 10 מיליון דולר שיישם סיטיבנק כאשר החברה רצתה לשדרג את התדמית שלה. הלוגו הפשוט והמוצלח נוצר על-ידי פנטגרם. פולה שר ציירה בתחילה את הלוגו על מפית, על פי כמה סיפורים, מה שהוביל לכך שחברת סיטיגרופ סירבה לשלם את תג המחיר הכבד עבור יצירה פשוטה כל כך. עם זאת, בסופו של דבר, המותג נעתר ואימץ את התדמית החדשה.

עלות: 1,500,000 $

8. פפסי Pepsi

העיצוב המחודש של פפסי זיכה אותו להכנס לרשימה כאחד הלוגואים היקרים ביותר בעולם.

במטרה לבלוט בשוק צפוף שנשלט על ידי קוקה קולה, פפסי הייתה מוכנה להשקיע הרבה יותר עבור הלוגו הנכון. יש לציין שהחברה עיצבה מחדש את הלוגו שלה מספר פעמים במהלך השנים, תוך התנסות עם צבעים וסיגנונות שונים.

הלוגו של מיליון דולר נוצר על ידי פיטר ארנל, מקבוצת המיתוג ארנל. שהקנה ללוגו מראה מינימליסטי ושטוח כדי להדגיש את האופי החדשני והנינוח של המותג.

עלות: 1,000,000 $

עיצוב לוגו מוצלח עבור המותג

עיצוב לוגו הוא הכרחי להחדרת מותג לשוק, וליצירת זהות מוכרת, ובעצם להצלחת המותג. הוא כמובן לא מוכרח לעלות מילוני דולרים כמו המותגים שהוזכרו כאן.

יצירת לוגו שמשקף את האופי, הערכים והמטרות של העסק, ניתן להביא לידי ביטוי את המותג למקסימום, לוגו שיסייע ליצור ולשמר את החזון לאורך זמן. הלוגואים היקרים כוללים גם קווים מנחים לאופן השימוש בלוגו, בגריד, במירווחים, על גבי צבעים שונים ומול אלמנטים אחרים, ואיך יראו בכל גודל ואף ממרחק. מי שמבקר את המחיר, לא מבין את הדרך לעיצוב לוגו, כי הוא לא יכול לראות אותה בלוגו עצמו. לא את התחקיר, הבידול, זה שהמעצב חושב גם על הפתרונות לכל הופעה של הלוגו, ביישום שלו. 

על מנת ליצור לוגו מוצלח לעסק שלך, עדיף לתת את העבודה למי שמומחה לכך. החברות הגדולות משלמות עבור מומחיות ואמינות של המעצב.

אין שני לרושם ראשוני, המותג שלך הוא הפנים של העסק שלך. זוהי התדמית הוויזואלית שיש לאנשים בראש על החברה שלך ומה היא מייצגת.

עיצוב טוב זה עסק טוב!

מיתוג, בידול ומתחרים
מיתוג מחדש - 3 שאלות שכדאי לשאול לפני