fbpx

Our Blog

הכירו את: גישת אופציה אחת ללוגו

נדרשו כנראה הרבה ידע וניסיון כדי שאגיע לעבוד עם גישה חדשה שגם הלקוחות שלי וגם אני מרוויחים ממנה. עם גישת אופציה אחת ללוגו, הלקוחות שלי לא מקבלים רק תוצאה יצירתית הכי טובה, אלא גם מקבלים שירות מקצועי יותר.
רק אחרי יותר מ20 שנה של עבודה כשכירה וכעצמאית, גיליתי שזו שיטה לא הכי יעילה לעבודה. לבסוף מצאתי את הגישה המשלבת את טובת הלקוח, טובתי כאשת מקצוע, ואת טובת היצירה, לתהליך אחד.
לוגו בגישת אופציה אחת, היא בעצם אפשרות אחת של לוגו, ולא שלוש כמו שנהוג, כי אם מעצב לא יודע לקבוע מה הפתרון היעיל ביותר, הוא בטח ובטח לא צריך להפיל את המשימה הזו על הלקוחות ולאלץ אותם לבחור. המעצב הוא איש המקצוע שסומכים עליו שיביא את הפתרון הכי טוב.

הבעיות בגישת 3 אופציות:
1) פגיעה באיכות: כל האנרגיה, הזמן והחשיבה מתפצלים לשלושת האופציות, במקום להתמקד ולהשקיע באחד טוב ואיכותי יותר.
2) מי המומחה? תמיד שלושה רעיונות לא יהיו טובים באותה הרמה, יהיה רעיון אחד יותר טוב מהשאר, אם זה במראה, ואם זה ברעיון, המעצב יודע מהתחלה איזה מבין השלוש הוא הפתרון הטוב ביותר, ואז בעצם נותן ללקוח לבחור לוא דווקא את האפשרות הכי טובה? זה פשוט חסר הגיון.
3) מחיר יקר: מראש הצעת המחיר כוללת את האופציות השונות ולכן המחיר יהיה יקר יותר ממה שצריך להיות.

למה הגישה הזו עובדת?
פוקוס על הפיתרון הטוב ביותר. הלקוחות לא פונים אליי כדי שאתן להם אפשרויות, הם פונים אליי כדי שאתן להם פתרון טוב. אז במקום ליצור מספר אפשרויות, אני מנתבת את כל האנרגיה היצירתית שלי ליצירת פתרון איכותי אחד. וכן, אני עדיין בוחנת כיוונים רבים בשלב מוקדם, אבל מצמצמת אותם לפתרון הטוב והאיכותי ביותר מבחינת מקצועית. זה עובד כי אני עושה עבודת הכנה, מבססת את תהליך החשיבה על מחקר, חשיבה אסטרטגית, ומטרות, ולא רק אסתטיקה, וסטראוטיפים מהתעשייה.
המעצב הוא המומחה, התפקיד של איש המקצוע הוא לייעץ ולפתור בעיות בעבור הלקוח. לא להציג רעיון לטעמו האישי של הלקוח, אלא רעיון הנכון למותג, על בסיס ההסבר האסטרטגי ובהסכמתו של הלקוח. לקוח משלם למעצב לבחור את הלוגו הנכון ולא כדי להפיל על הלקוח את הבחירה.
חיסכון בכסף: הלקוח משלם רק על מה שהוא מקבל.

בכל אופן, הלקוח מחליט בסופו של דבר כמה סקיצות הוא רוצה לקבל, אבל כדאי שהחלטה כזו תתקבל אחרי שקיבל את כל המידע.

דוגמא ללוגו שעיצבתי בגישת סקיצה אחת  היא חנות One stop shop לקרטונים ולמוצרי אריזה למעבר דירה נעים וקל, בשם "פשוט לארוז". 📦
האתגר היה להפוך את הרעיון של מעבר הדירה שבדרך כלל מעיק ומלחיץ, לפשוט, וידידותי. 🚛

הפיתרון: לאחר הבנת העסק, המטרות, החזון ואת מיקומו בשוק, נוצר לוגו שהסמל בו מעביר תחושה ידידותית וקלה למשתמש, בחירת פונט וצבעוניות שמייחדים את העסק, ומשדרים הרגשה נעימה ורכה שמעבירה את הקלילות והרכות שתסייע ללקוחות לארוז לקראת ובזמן מעבר הדירה שלהם. המיתוג (שכולל גם שפה גרפית) יצא מרענן, ידידותי, זכיר, בולט ומבדל.

עיצוב טוב זה עסק טוב.

למה לא כדאי לעבוד עם מעצבת גרפית בחינם?
האם תהליך מיתוג חייב לכלול לוגו?

Related Articles